Az egészséges életmóddal és a szépségápolással kapcsolatos szokásaink a húszas-harmincas éveinkben roppant egyszerűek. Ezekben az években a szervezetünk és a testünk is rendkívül rugalmas és gyorsan regenerálódik. Negyvenéves korunkban azonban új időszámítás kezdődik, mivel a testünk óriási változásokon megy keresztül. Hogyan tarthatjuk magunkat formában ilyenkor is?

Negyvenéves korunkra már alaposan megismerjük a szervezetünk reakcióit és azzal is tisztában vagyunk, hogyan működik a testünk. Tudjuk mennyi alvásra, mennyi testmozgásra van szükségünk, ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, és tisztában vagyunk azzal, hogy melyek azok a szokások, amelyek árthatnak nekünk. De ez nem jelenti azt, hogy ne kéne néhány fontos napi rutint követnünk. És most nem arra gondolunk, hogy 42 évesen is próbálkozzunk ugyanazokkal a gyakorlatokkal, amelyekkel 20 évesen tartottuk magunkat formában, sokkal inkább arról a munkáról beszélünk, ami segít abban, hogy gyönyörűnek és egészségesnek érezzük magunkat ebben a korban is:

Szedjünk vitaminokat!

Bár elsőre ez unalmasnak hangzik, de a negyvenes éveinket taposva vitaminokkal tehetünk azért, hogy a bőrünk, a hajunk egészségesebb és ragyogóbb legyen. Ezért szedjünk napi rendszerességgel többféle vitamint és halolajat tartalmazó tablettát. A csontok egészségének megtartásában segítségét nyújt a kálcium, de ne feledkezzünk meg a magnézium, a kálium, a D-vitamin és az Omega- 3 zsírsav bevitelről sem! Az arcbőrünket pedig ápoljuk C-vitaminnal gazdagított készítményekkel, vagy DIY pakolásokkal!

Ajándékozzuk meg magunkat a sportolás örömével

Huszonévesen a szervezetünknek még meg sem kottyan, ha kihagyunk néhány edzést, de idővel nagyon fontos, hogy rendszeresítsük a testmozgást a mindennapokban. Függetlenül attól, hogy ülőmunkát végzünk vagy sem, jelentkezhet hátfájás, lábfájás. A jó hír az, hogy ez sportolással megszüntethető. Nem kell napi 2 órát eltöltenünk a fitneszteremben, szerezzünk be egy jógamatracot és jógázzunk a négy fal között, vagy túrázzunk a hegyekben, sétáljunk nagyokat! Mindenki találhat olyan mozgásformát, amitől jobban érzi magát, és ez a legjobb ajándék, amit adhatunk magunknak.

Alakítsuk át a ruhatárunkat!

A saját öltözködési stílusunk megtalálása talán az egyik legfontosabb feladatunk. Ebben a korszakban jelentkezik először az a kísértés, hogy olyan ruhákat vásároljunk magunknak, amelyek nem biztos, hogy korban hozzánk illenek. De attól, hogy van a mi méretünkben egy mélyen dekoltált bikini vagy miniszoknya, még nem biztos, hogy meg is kell vennünk. Koncentráljunk inkább az időtálló, és ne a szexi darabokra!

Haj-jaj!

A negyvenes éveinkben jobb, ha kerüljük a szorosan a fejtetőre tűzött kontyokat és copfot. Helyette keltsünk egy kis tupírozással dúsabb hatást, és engedjük szabadjára a tincseinket, hadd keretezze szépen az arcunkat! Ne fessük sötét árnyalatúra a hajkoronánkat, inkább válasszunk egy könnyed, világos hajszínt, ami a bőrünket is egészségesnek láttatja.

Vigyázzunk a lábunkra és a hátunkra!

A lábaink minden évszakban igénylik a rendszeres ápolást. Nyáron használjunk száraz testolajokat, télen pedig ne feledkezzünk meg esténként gazdag hidratálókrémmel átmasszírozni! A lábfejünkre és a talpunkra, miután alaposan bekentük, húzzunk fel egy pár pamutzoknit, így még puhább és selymesebb lesz a bőrünk. Ami a hátunkat illeti, óvatosan emeljünk, mert a hátsérülések nem gyógyulnak gyorsan. Nyújtsunk naponta többször, és a hálószobába válasszunk keményebb ágymatracot!

A szépítő alvás fontossága

Elmúltak már azok az idők, amikor a hajnalig tartó buli után másnap is jól néztünk ki. Egy bizonyos kor felett, ha nem pihenünk eleget, az sajnos az arcunkon is meglátszik. Ezért az alvást lehetőség szerint sose vegyük félvállról.

Fotó: Thinkstock

(huffingtonpost.com)

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!