Ahogy közeledik a hétvége, úgy csökken a stressztűrő képességünk: ilyenkor elég egyetlen rosszul időzített mondat, hogy az indulatok elszabaduljanak. Ha ti is nehezen tudjátok kontrollálni az érzéseiteket – vagy evésbe fojtjátok az idegességeteket –, jól jöhetnek az alábbi feszültségcsökkentő ételek.

Zabkása

A zabkása, főleg bogyós gyümölcsökkel készítve remek stresszűző finomság. A zab segít stabilizálni a hangulatunkat, köszönhetően a B-vitamin tartalmának, míg a gyümölcsök a megfelelő C-vitamin szintet biztosítják, ami szintén feltétele a nyugodt pillanatoknak.

Magvak

Idegesség esetén a magvak a barátaink. Például a napraforgómag magas omega-3 zsírsav és fehérje tartalmának köszönhetően stabilizálja a kedélyállapotot, de a dió, vagy éppen a kesudió sem rossz választás a feszültség csökkentésére. A bennük található magnézium és triptofán – ez egy hangulatért felelős aminosav – segítenek megőrizni a nyugalmat, a cink pedig hozzájárul a kiegyensúlyozottabb szellem megőrzéséhez.

Alma

Napi egy alma a doktort távol tartja – szól a mondás, de igazság szerint a bibliai gyümölcs nem csak az általános egészségmegőrzésben játszik szerepet. A benne található anyagok az agyra hatva elősegítik a neurotranszmitterek, vagyis az ingerületátvivő anyagok termelődését, melyek részben a higgadtság megőrzéséért felelősek.

Étcsokoládé

Biztosak vagyunk benne, hogy Gombóc Artúrnak legalább egy tucat személyes indoka lenne, miért érdemes étcsokit fogyasztani, de nekünk van is van egy egészségmegőrzéssel kapcsolatos érvünk mellette. A legalább 70%-os kakaótartalmú csokoládé rengeteg antioxidánst tartalmaz, ami csökkenti a vérnyomást, ugyanakkor emeli az endorfin és szerotonin szintet – ezek mind boldogsághormonok –, így segítve elő a harmonikusabb pillanatokat.

Kemény tojás

Tudjuk, hogy a kemény tojás nem pont az az étel, amit az ember az irodában ülve is elmajszol, de hazaérve, vacsoraként tálalva tökéletes feszültségűző lehet. A tojásfehérjében található kolin fejleszti a memóriát, akárcsak a tirozin nevű aminosav, ráadásul mindkettő egyfajta antidepresszáns is, így távol tartják a borús gondolatokat.

Avokádó

Az avokádó az olajos magvakhoz hasonlóan szintén gazdag omega-3 zsírsav forrás, így elengedhetetlen az energiaszint növeléséhez, valamint a koncentrációs készségek javításához. Ha tudjátok, hogy stresszes nap elé néztek, akkor érdemes reggelire teljes kiőrlésű pirítóst készíteni – ez a B-vitamin szintet emeli – avokádóval, a jobb agyműködés és a kiegyensúlyozottabb viselkedés érdekében.

Banán

A már emlegetett szerotonin, azaz boldogsághormon nagy mennyiségben megtalálható a banánban is. A déli gyümölcs által megőrizhetjük nyugalmunkat még az olyan pillanatokban is, amikor minden feszültségforrás egyszerre tör be az életünkbe.

Szöveg: D.A.

Fotó: Thinkstock

(redonline.co.uk)

Próbáld ki most ingyen!

Regisztrációdért
5 előfizetői tartalmat
megnézhetsz. Te döntöd el, melyiket.