16:8 vagy...? A Nők Lapja 2021/21. számának Egészség rovata.

A böjt erősít és megújít, nem múló divat, hanem régi, jól bevált módszer. Ráadásul életmódunk részévé válhat, így a jótékony hatás állandósítható. Különösen vonzóvá teszi, hogy fogyni is lehet vele. A cikk szerzője eddig öt kilótól szabadult meg…

Februárban egy reggel a mérleg kijelzőjét látva kihagyott a lélegzetem. Lélektani súlyhatár… Valamit tennem kell, döntöttem, és elkezdtem kutatni a témában. Rátaláltam az időszakos böjtre, eszembe jutott egy volt kolléganőm, aki ezzel a módszerrel látványosan fogyott, sőt a mai napig eszerint él. Napi tizenhat órát böjtöl, a maradék nyolc órában étkezik.

Mielőtt szóhoz engedném jutni a szakembert, két dolog saját tapasztalatból. Az egyik: szerintem mindenki jól tudja, min kellene változtatnia. Én például túl későn vacsoráztam, aztán kis csoki, mazsola, miegymás. Hajlamos vagyok sokat enni, mert nem akarok semmit meghagyni, pláne kidobni. A vízivással hadilábon állok, az édességevéssel sajnos nem…

A másik, amit megtapasztaltam: csak magunkból érdemes kiindulnunk. Négy-öt éve nagyböjtben nem ettem kenyeret, péksüteményt, mert addig túl sokat fogyasztottam ezekből. Az a böjt beépült az életembe, azóta lényegesen kevesebb kenyérfélét eszem. Most is olyan módszert akartam választani, ami hosszan tartó életmódszokássá tud válni, legalább részben.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Mire érdemes még figyelni?
Próbáld ki most kedvezményesen!