Finomságok, amik erősítik az immunrendszerünket. A Nők Lapja 2020/48. számának Egészség rovata.

Az aszalt gyümölcsök őrzik a nyár minden ízét, édességét, illatát. Remek párost alkotnak az olajos magvakkal, ugyanis bármelyik illik édességekbe, vagy társíthatók húsokkal, sajtokkal is. A téli csemegék számos értéket tartogatnak, amiért érdemes rendszeresen fogyasztani őket.

Az aszalt gyümölcs hónapokig, esetleg évekig felhasználható marad. Ha kopogósra szárad, meleg vízbe áztatva visszanyeri nedvességtartalmát, így ismét fogyasztható. Téli energiaforrás és egészséges nassolnivaló a dió, a mandula, a mogyoró. A csonthéjas olajos magvak jól tárolhatók, magas fehérje-, rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalmuknak köszönhetően igazi szupertáplálékok.

Természetes tartósítás

Az aszalás a tartósítás egészséges módja. Nyáron napsütötte, szellős helyen tartósítják az érett gyümölcsöt, vagy alacsony hőfokon, aszalógépben, kemencében kíméletesen aszalják. Az eljárás során a gyümölcs nedvességtartalmának mintegy 80 százalékát elveszíti, ezzel édesebbé válik, hiszen szárítva ugyanannyi cukrot tartalmaz, mint a lédús, érett termés. Bár az aszalástól némiképp csökken a gyümölcs C-vitamin- és béta-karotin-tartalma, a hőre kevésbé érzékeny vitaminok, antioxidánsok és rostok túlnyomó részét azonban megőrzi, ásványi anyagokban különösen gazdag csemege. Értékes táplálék, amely kielégíti az édesség utáni sóvárgást is, de ajánlott mértéktartóan fogyasztani. Az aszalt gyümölcsök magas cukortartalmukkal helyettesíthetik a cukrot például gyümölcsrizsben és egyes süteményekben. Cukorbetegeknek nem javasolt fogyasztásuk.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Milyen aszalványokat és olajos magvakat érdemes fogyasztani immunerősítés céljából?
Próbáld ki most kedvezményesen!