Valószínűleg mindannyian találkoztunk már olyan vitával, amikor a másik fél azonnal védekezésbe menekült, mintha sarokba szorítottuk volna. Ilyenkor a beszélgetés már nem a vita tárgyáról szól, hanem arról, a másik hogyan próbálja magát védeni – és ez gyakran csak tovább szítja a feszültséget. Akár számon kérjük valaki viselkedését, akár kritikát fogalmazunk meg,
a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek tudják: a kulcs minden esetben a hatékony kommunikáció.
Ha elkerüljük, hogy a másik védekező állásba kényszerüljön, sokkal könnyebb közös megoldást találni. Jefferson Fisher, texasi ügyvéd és önmagát „vita-szakértőként” bemutató szakember a YourTango magazinnal megosztotta, milyen egyszerű mondatokkal lehet oldani a rázós helyzeteket.
Lapozd végig galériánkat, és ismerd meg azt a három egyszerű, de rendkívül hatásos mondatot, amivel hatékonyan kezelheted a feszült helyzeteket.



Védekezés ellen asszertív kommunikáció
A viták legnehezebb része az, amikor a másik fél minden mondatunkat megpróbálja kiforgatni. Ez rendkívül kimerítő és frusztráló lehet. Ha azonban a fenti három mondat valamelyikét alkalmazzuk, jó eséllyel csökkenthetjük a másik védekező reakcióját – sőt, akár teljesen meg is szüntethetjük azt.
Ezek a technikák nemcsak a másikkal való kommunikációban működnek. Abban is segítenek, hogy saját védekező reakcióinkat jobban kezeljük. Senki sem tökéletes, de mindannyian törekedhetünk arra, hogy kicsit jobban megértsük egymást és önmagunkat.
Kapcsolódó: 4 dolog, amit a magas érzelmi intelligenciájú emberek nem tesznek.
Kiemelt kép: Getty Images
Galéria képei: Canva