A legtöbb szállodában a vendégek higiénikus, jó közérzetéhez a fürdőszobai termékek is hozzájárulnak. A hotelszobában azonban hiába keresel fogkrémet. Vajon miért?
  • Európában és Észak Amerikában a fogkrém hiányához mind a luxus-, mind pedig az alsókategóriás hotelvendégek is hozzászokhattak.
  • A fogkefe és a fogkrém az egyik legszemélyesebb higiéniai kellék.
  • A fogkrémes tubus ritkán fogy ki egy-két éjszakás szállodai tartózkodás alatt.

Szappan, sampon vagy tusfürdő ezek a termékek számos szállodai szobában ingyenesen a vendégek rendelkezésére állnak. Néhány hotel még füldugót, vattakorongot, sőt akár varrókészletet is biztosít. Ahhoz, hogy egy szálloda legalább egy csillagos besorolást kapjon, szappannak vagy tusfürdőnek kell lennie a szállodai szobában.

A hotelek kínálatát átgondolva eléggé érthetetlen, hogy miért fontosabb a vendégeknek hajbalzsamot adni (naponta új flakonra, tégelyre cserélve), mint fogkrémet, amit mindenki – jó esetben naponta kétszer – használ. 

Miért pont fogkrém nincs a szállodai szobákban?

Egy szálloda – csillagai számának függvényében – számos kényelmi szolgáltatással rendelkezik: az akár mindennap tisztán biztosított törölközőtől, a tükörsimára vasalt ágyneműig, sőt még a hideg/meleg villásreggelit sem magunknak kell elkészíteni (pláne utána elmosogatni).

Kapcsolódó: Kiütést kapsz a fogkrémtől? – Ez a betegség áll a háttérben

Ha csak nem akasztjuk ki a „ne zavarj!” táblát, a szobát mindennap takarítják, ha van, utántöltik a minibárt és pótolják a fürdőszobai kellékeket. Amit azonban a mosdó szélén nem látni, az a fogkefe és a fogkrém – de mi is van e mögött?

1. Nincs tömegigény a fogkrémre

A szállodák rendszeresen felmérik a vendégeik igényeit, és – legalábbis a nagy láncok állítása szerint –  elég ritkán találkoznak ezzel a kéréssel. A fogmosási szokások ugyanis igen eltérőek.

nincs fogkrém szállodában

A legtöbb vendég utazáskor általában viszi magával a saját fogkeféjét és jól bevált fogkrémét (Illusztráció: Pexels)

2. Egyéni elvárások

Minden fogyasztónak egyéni igényei vannak a szájhigiéniával kapcsolatban. Ez egyrészt vonatkozik a különböző keménységű fogkefékre – egyesek a puha fogkefét, mások a közepes vagy kemény változatot részesítik előnyben. Másfelől a fogkrémek terén is mindenkinek más a preferenciája – különösen, ami az ízét illeti.

A márkahűségről pedig nem is beszélve, ami vendéglátói szempontból egyszerűen követhetetlen.

3. Magas költségek és hulladéktermelés

A fogápolási termékek nagyon drágák például az újratölthető samponokhoz képest. Egy egész tubus fogkrém nagy valószínűséggel nem is fogy el egy vagy akár két éjszakás ott tartózkodás esetén. A következő szállóvendég pedig biztosan nem akar nyitott tubust találni – így a többnyire használaton kívüli fogkrémet ki kell dobni. Ez magas költségekkel járna a szállodának, de mindenekelőtt sok felesleges hulladékot is termelne.

A kivétel erősíti a szabályt

Bár a legtöbb szállodában biztosítanak tusfürdőt, sampont stb., ez nem magától értetődő. Csak a csillagos szállodák kötelesek ezt megtenni, rajtuk múlik, hogy akarnak-e önként fogkrémet és fogkefét is biztosítani.

Természetesen léteznek kivételek, és vannak olyan hotelek, ahol gondosan ügyelnek a vendégek szájhigiéniájára, ezért ott a fogkrém is a fürdőszobai alapfelszerelés része.

Érdekesség, hogy Ázsiában, ha egy igényesebb hotelben éjszakázunk, biztosan találunk fogkrémet a fürdőszobánkban. Bár úgy látszik, egy tipikusan „nyugati” jelenséggel állunk szemben, azért itt is akad néhány kivétel. A Reisereporter portál szerint a Hyatt-lánc összes szállodájában valóban van fogkrém a szobák fürdőiben. Más szállodákban is biztosítanak fogkefét és fogkrémet, ha elfelejtetted – azonban a szobának nem alaptartozéka, de kérésre beszerezhető a recepción.

Nők Lapja: Ha szállodában reggelizel, ezt az ételt inkább ne válaszd!

Kiemelt kép: Pexels