A nap elleni védelem természetesen is megoldható, ezért ajánlunk néhány alternatívát, amivel kiválthatjátok a naptejeket.

sand sun print on a beach in a summer sunset

Kakaóvaj, a régi idők kedvence

A kakaóvaj hidratáló és nyugtató hatása közismert, azt azonban kevesen tudják, hogy fényvédő hatással is bír. Ugyan nem veheti fel a versenyt a kész, magas faktorszámú naptejekkel, de a hétköznapokban elegendő védelmet nyújthat.

A növényi olajok is segítenek

A növényi olajok közül nem a kakaóvaj az egyetlen, ami a nap káros sugaraival szemben bevethető. Az olívaolaj, a kókuszolaj, a repceolaj, a szőlőmagolaj vagy a napraforgóolaj­ ­– extra szűz formában – pont ugyanígy hasznosítható, igaz, lényegesen drágábbak, mint a kakaóvajas megoldás.

Igazítsd az étrended az évszakhoz!

Leégés ellen a magas antioxidáns tartalmú ételek- és italok is hatékonyak ­– gránátalmát, avokádót, zöld teát érdemes fogyasztani –, de ezeket mindenképpen érdemes antioxidáns tartalmú étrend kiegészítőkkel is támogatni, hogy tényleg kiszűrjék a káros sugarakat.

Védő vitaminok

A C- és az E-vitamin bőrvédő és bőrszépítő hatású, így ezekkel is lehet operálni, bár ahhoz, hogy ténylegesen hassanak, folyamatos vitaminpótlásra van szükség.

Hasznos kiegészítők

Ne feledjétek, hogy a nap elleni védekezésben az öltözködés is segítséget nyújt. Egy széles karimájú kalappal az arc és a nyak bőre védhető, de a fehér ruhák fényvisszaverő hatását is érdemes kihasználni.

Fotó: Thinkstock

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!