Az olaszok ötven felett járó szexuális nehézbombázója, a filmtörténet legérettebb Bond-lánya azt állítja, és ehhez határozottan tartja is magát: az életben semmit nem kell és nem is érdemes elsietni.

"Rhino Season" Portraits - 2012 Toronto International Film Festival

Az idő Monica Belluccit igazolja: tavaly ugyanis ő lett az első olyan színésznő, akit ötvenéves kora felett választottak a brit titkos ügynök szexuális vágyának tárgyául, s ezzel filmtörténelmet írt. Az idén szeptemberben 52. évét betöltő Bellucci szerint egy nő életében az ötvenes évei is csodálatosak lehetnek, s erre ő a legjobb bizonyíték. Még mindig őrülten szexi, igazolva a tételt, hogy a szexuális vonzerő sokkal inkább összefügg egy nő lelki- és tudatállapotával, semmint az életkorával. Ami biztos: az olasz színésznő ma sokkal tudatosabban kézben tartja a karrierjét és az életét, mint fiatalkorában. Ráadásul a korszellem is az ő malmára hajtja a vizet, hiszen a történelem folyamán még soha nem voltak ilyen előnyös helyzetben az érett, tapasztalt, de szexuálisan még mindig kívánatos nők, mint manapság. Nem véletlenül vonzódnak annyira a húsz- és harmincéves férfiak a pumákhoz – így nevezik manapság a középkorú, de hatalmas erotikus kisugárzást árasztó nőket. Vagyis hibát követ el, aki leírja az ötven feletti nőket, szól az egyértelmű üzenet. Daniel Craig – a 007-es brit kém aktuális alakítója, aki négy évvel fiatalabb Belluccinál – elmondása szerint karrierje során még soha nem forgatott együtt olyan színésznővel, aki ennyire laza és felszabadult lett volna a szerelmi jeleneteknél, mint az olaszok sztárja.

Bátorsága szépségénél is nagyobb

Bellucci 12 nappal a legendás Goldfinger bemutatója után született 1964-ben. Apja egy szállítmányozási cég tulajdonosa, anyja háztartásbeli volt, és a Città di Castello nevű, fallal körülvett kisvárosban éltek. A kis Monica gátlásos volt, talán mert egyedüli gyereknek született, és sosem volt kivel játszania. Amikor kamaszkorában egyre szebbé vált, örült, hogy végre őt próbálják megközelíteni. De mindig is úgy gondolta, a szépsége maszkként szolgál, amivel megvédheti magát. 18 éves korától modellkedésből fi anszírozta jogi tanulmányait, majd színésznőként is utolérte a hírnév Olaszországban, ahol máig úgy becézik: „La Bella Bellucci”. A nemzetközi ismertséget a két Mátrix film hozta meg neki, majd 2004-ben ő volt Mária Magdaléna a Mel Gibson-féle A passióban, a Malénában pedig ő testesítette meg minden kamasz fiú álmát. Saját bevallása szerint sikereinek egyik titka, hogy sosem félt az ellentmondásos szerepektől. Ha meztelen vagy túlfűtött szerelmi jelenetekre kérték egy filmben, és azt indokoltnak találta, bátran bevállalta.

„Soha nem értettem, mire ez a nagy felhajtás a meztelenkedés körül – jelentette ki a brit The Telegraph napilapnak adott interjújában a Spectre – A Fantom visszatér című film promóciós kampánya idején. – A külsőmet illetően szerencsés vagyok, és nem is vagyok hajlandó ezért senkitől elnézést kérni, a szépség azonban mulandó. Sok olyan szép nőt ismerek, akik nincsenek tisztában azzal: az önbizalom nem arról szól, hogy néznek ki, hanem arról, hogy érzik magukat.”

A cikk folytatásáért lapozzátok fel a Nők Lapja Psziché 2016/5. számának 13. oldalát. Ha pedig még több legendás nőről olvasnátok, itt megtehetitek.

Szöveg: Oravecz Éva Csilla

Fotó: Getty Images

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!