Kelet Párizsa: Életre kelt szobrok Bukarest népszerű terein

„Várj! Ezek a szobrok tényleg élő emberek?” Hangzik el a kérdés a képek láttán. A május végén megrendezett bukaresti International Living Statue, azaz a nemzetközi élő szobor kiállításra nyolc országból érkeztek művészek, hogy a szervezőkkel együtt a romániai főváros népszerű parkjaiban és lenyűgözően szép Filipescu-Cesianu rezidencia kertjében ámulatba ejtsék az arra sétálókat. A fotókat látva bátran kijelenthetjük: sikerült.

A romániai főváros régi negyedeiben, parkjaiban és a híres Filipescu-Cesianu rezidencia történelmi kertjében 64 szobor kelt életre május végén az Európában egyedülálló kiállítás keretében. Az esemény szervezői, a Romanian Masca színház tagjai maguk is részt vettek a különleges eseményen, amely a 17-18. századi Párizs utcáinak hangulatát szerette volna visszaadni. Nem véletlenül, a Kelet Párizsaként is emlegetett Bukarestnek számos olyan épülete, tere és negyede van, amely a francia fővárost idézi.

A kiállítás fő vonzereje az egyes karakterek élénken színezett, egyedi ruhái voltak, amelynek többségét a híres román szobrász, Constantin Brancusi ikonikus alkotása: A végtelen szobor inspirált. (angolul: The Endless Column) A kiállítást több, mint 30.000 néző tekintette meg.

A nem mindennapi eseményről készült néhány egészen lélegzetállító fotó:

A spanyol művész, aki Neptunt kelti életre

A Concordia karakterét megtestesítő hölgy, még mielőtt elfoglalja helyét, bájosan odaint a helyi rendőröknek

Az ukrajnai Artel Myth artistái saját kultúrájukból merítettek

A román Masca színház művészeinek „ruháit” Constantin Brancusi ikonikus alkotása: A végtelen szobor inspirálta

Kedves pillanat: egy kislány fagylalttal kínálja az ácsorgó szobrot

Andrei Costin, a román Masca színháztól a patkányméregárus szerepét játszotta el

A portugál művész, Antonio Santos még egy pillantást vetett a sminkjére az előadása előtt

Tania Met, a spanyol Gardener Színház művésze, Rosita karakterét öltötte magára

 

Yaroslavna alakja

Összeállította: D. E.

( theguardian.com)