Az édesszájúaknak nagyon nehéz lemondani a finom süteményekről, desszertekről, pedig az egészséges táplálkozás nagyon fontos. Vrábel Kriszta receptjét szerencsére bűntudat nélkül nassolhatjuk, főleg ma, a palacsinta világnapján.

46_egeszseges_palacsinta

HOZZÁVALÓK 2 SZEMÉLYRE:
5 dkg teljes kiőrlésű zabpehely vagy zabpehelyliszt (28 g) | 2 tojás (2 g) | 1 dl tej (5 g) | 2 dkg vaj, olvasztva | olaj a sütéshez | 10 dkg túró (4 g) | 1 teáskanál őrölt fahéj | fél dl tejföl (2 g) | édesítőszer ízlés szerint | 1 kezeletlen héjú narancs héja

1. Késes aprítóval aprítsuk lisztszerűvé a zabpelyhet. Keverjük el a tojásokkal, a tejjel, az olvasztott vajjal.
2. Egy palacsintasütőt hevítsünk fel, öntsünk bele 1 evőkanál olajat, és egyesével süssük ki a palacsintákat (4 darab közepes méretű palacsinta lesz ebből az adagból).
3. A túrót keverjük el a fahéjjal, a tejföllel, ízlés szerint édesítőszerrel és a narancs héjával. Töltsük meg a palacsintákat a töltelékkel.

Egy adag szénhidráttartalma: 20,5 gramm.

ELKÉSZÍTÉS: 30 PERC
KALÓRIA: 451 KCAL/ADAG

Ha még több egészséges ételt szeretnél elkészíteni, kattints ide, vagy lapozd fel a Nők Lapja Konyha februári számát!

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője.

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!