Az idei Oscar-gála a nagy visszatérők ünnepe volt, különösen a férfi színész kategóriákban, amelyek díját olyan művészek nyerték, akiknek óriási hullámvölgyek tarkították a karrierjüket.
Az 1992-es Kőbunkó igazi C kategóriás vígjáték, Brendan Fraser azonban annyira vagány és szexi volt a huszadik században kiolvasztott ősember szerepében, hogy egy csapásra szívébe zárta a közönség. A huszonnégy éves színésznek ez volt az első szerepe, majd jöttek sorban a különböző filmek: Tanulj, tinó!, Vágyak csapdájában, Érzelmek tengerében, Az őserdő hőse, Csapás a múltból. Az igazi világhírt A múmia és a folytatásai hozták el Frasernek, ám a sikert nem adták ingyen. A színész ragaszkodott hozzá, hogy a legveszélyesebb akciójeleneteket is ő maga játssza el, az sem tartotta vissza, hogy egyszer majdnem megfulladt és újra kellett éleszteni, többször operálták a gerincét, és térdprotézist kapott. Az egészsége megrendült, szexuális zaklatás áldozata lett, majd feketelistára került. Apróbb filmekben, sorozatokban kapott csak munkát, de szinte teljesen kikerült a nézők látószögéből, egészen 2021-ig, amikor Darren Aronofsky őt választotta a kétszázhetven kilós tanárról szóló A bálna című film főszerepére. A többi már történelem; a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon hatperces álló tapssal ünnepelték Frasert, az összes fontos díjra jelölték, többet el is nyert, közülük a legjobb főszereplőnek járó Oscart.
A legjobb férfi mellékszereplőnek járó arany szobrot – valamint Golden Globe-ot, BAFTA-t, a Critics’ Choice Awardot – Ke Huy Quan nyerte. Erre a névre senki nem emlékezett néhány filmrajongón kívül, de ha azt mondjuk, hogy ő volt Picúr az Indiana Jones és a végzet templomában, akkor sokaknak beugrik a tizenkét éves fiú huncut arca. Quan ma már ötvenegy éves, és több mint huszonöt évig nem kapott szerepet. Hétéves volt, amikor a családjával elmenekültek Vietnámból, egy évet menekülttáborban éltek, az iskolában csúfolták, mielőtt Spielberg csapata őt választotta Picúr karakterére. Néhány apróbb szerepet kapott még, majd felnőttként is a film világában maradt, kaszkadőrök koordinátoraként és rendezőasszisztensként dolgozott különböző produkciókban, de mindig arra vágyott, hogy újra játszhasson. A Kőgazdag ázsiaiak című filmet látva rájött, hogy lehet még esélye, amit azonnal meg is kapott a Minden, mindenhol, mindenkor című filmben, ahol egy rendkívül összetett figurát kellett játszania. Élvezte a munkát, ám a járványhelyzet miatt a forgatás egy időre leállt, és Quan nehéz helyzetbe került, az egészségbiztosítását is elveszítette. A happy end akkor jött el, amikor az elkészült filmet felkapta a szakma, minden létező díjat besöpörtek, és Quant ünnepelte a világ.
Kiestek a pikszisből, majd visszakerültek
Winona Ryder volt a kilencvenes évek kedvence, olyan sikerfilmekben szerepelt, mint az Ollókezű Edward, a Drakula, A kísértetház, a Nyakunkon az élet. A Kisasszonyokban és Az ártatlanság korában nyújtott alakításáért Oscar-díjra jelölték, gyönyörű volt, tehetséges, de a tipikus „lány a szomszédból” megtestesítője is, így mindenki rajongott érte. A Johnny Depphez fűződő viharos románca jelentette az első csorbát a róla kialakult képen, majd a 2001-es rendőrségi ügye végleg ellene hangolta a közvéleményt; hatezer dollár értékben lopott egy boltból, az esetről felvétel is készült. A jogi procedúra elhúzódott, először azzal védekezett, hogy egy szerephez gyakorolt, majd azt mondta, hogy kleptomániában szenved. Kifizette a kártérítést, és elvégezte a közmunkát, de nehezen bocsátottak meg neki, és szinte alig kapott lehetőséget a filmiparban. A 2010-es évek elején kezdtek az irányában megenyhülni, bekerült a Fekete hattyúba, a Star Trekbe, majd 2016-ban a Stranger Things című rendkívül sikeres sorozatban ő lett az egyik főszereplő, és ezzel visszakerült az A-listás sztárok közé.