Egészséges élet időskorban is! A Nők Lapja 2021/34. számának cikke.

Az egészséges időskor nem elérhetetlen álom, ám célszerű időben cselekedni, és az életmódunkat évtizedekkel a nyugdíjas kor előtt megfelelően behangolni. Háziorvos segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket. Szabó Judit Nikoletta írása.

Bár napjainkban a születéskor várható átlagos élettartam hetvenhat év, mindössze hatvankét-hatvanhárom év az egészségben eltöltött évek száma – az egyéni különbségekért a környezeti és genetikai tényezők mellett az életmódunk is felel.

– A magyar lakosság egészségi állapota más fejlett országokénál rosszabb, ez különösen az idősebb generációra igaz. Ám hiába egyre népszerűbb az egészséges életmód a fiatalabbak körében, összességében az ő egészségi állapotuk is aggasztó – állítja dr. Békássy Szabolcs országos kollegiális szakmai vezető háziorvos, a Háziorvosok Online Szervezetének alapítója, hozzátéve: az egészségügynek sok tennivalója van még a megelőzésben.

– A népbetegségnek számító magas vérnyomás mellett főleg a mozgásszervi megbetegedések keserítik meg az idősek mindennapjait: az ízületek kopásos és gyulladásos megbetegedései, a csontritkulás, a vázizomrendszer statikai problémái – sorolja a háziorvos. – Emellett egyre nagyobb súllyal vannak jelen az elszigeteltségből, elmagányosodásból is adódó, könnyen szervi problémákhoz vezető pszichés megbetegedések, illetve az egyénre, a hozzátartozókra és az egész társadalomra mind nagyobb terhet jelentő demencia.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Próbáld ki most kedvezményesen!