Mit tehetünk azért, hogy élhetőbb legyen a négy fal között töltött idő? A Nők Lapja 2021/9. számának cikke.

Átmeneti állapot. Ilyennek látjuk a helyzetet, és várjuk, nagyon várjuk a végét. Szeretjük az otthonunkat, de nem akarjuk gyökeresen újraírni a „felhasználási feltételeket”. A kenyérsütés és a sok társasjáték kedvező változás, de egyre jobban hiányzik mindaz, ami a négy falon kívül van.

Elegünk van! Az emberek Európa- és világszerte tüntetnek, tiltakoznak, vissza akarják kapni a régi életüket. Ki akarnak szabadulni az otthonukból. Bécsben tízezren vonultak emiatt utcára, a demonstráció jobbára békésen zajlott. Hollandia városaiban már előkerült a vízágyú és a könnygáz, ott ugyanis átmenetileg enyhítettek a korlátozó intézkedéseken, majd újra szigorítottak rajtuk. Amikor fogytán a türelem, az ilyen csiki-csukira reagál legrosszabbul az ember.
Az elmúlt évben sokkal több időt töltöttünk otthon, mint előtte, és nem a saját akaratunkból. Az otthon lett a tanulás és a munka helye, felerősödött a menedékfunkciója, az evéstől a kulturális élményekig minden jóval nagyobb arányban szorult a négy fal közé. Bizonyos vásárlási mutatók is azt jelzik, hogy a figyelmünk erőteljesebben fordult az otthonunk felé. Egy kertészetben azt mondták, életükben nem adtak el ennyi balkonon termeszthető paradicsomot, és a kerti növényekre is sokkal nagyobb volt a kereslet. A sportboltokban hiánycikk lett a súlyzókészlet, a jógaszőnyeg, a gumikötél és minden olyan sportszer, ami otthon is bevethető.

A Telekom adatai is jelentős megugrást mutatnak: 2020-ban az első hullám csúcsidőszakában a vezetékes hangforgalom 75%-os, a mobilhangforgalom 45%-os emelkedést mutatott. Az adatforgalom 30%-kal, a vezetékes adatforgalom összességében 34%-kal nőtt. A szokottnál kevesebb volt a szolgáltatóváltás, az emberek még pár napra sem akartak internet nélkül maradni. Nyertesnek számítanak a streamingszolgáltatók és a bútorboltok is. A magyarországi IKEA sajtóközleményben tudatta, hogy 8,5%-os növekedést produkált tavaly, az e-kereskedelmük pedig hihetetlen mértékben, 206 százalékkal nőtt.
Egy hetvenöt országra kiterjedő kutatás azt is egyértelműen igazolta, hogy a pandémia idején nagyobb arányban romlott a krónikus testi vagy mentális betegségben szenvedők állapota. Igaz ez az alkoholizmusra is, amit az alkoholtermékek eladási számai is mutatnak. A NAV jövedéki termékekre vonatkozó adatai alapján tavaly körülbelül 10%-kal több alkoholt fogyasztottak a magyarok, mint az előző évben, és ebben még nincs benne a házi bor és az otthon lefőzött pálinka. Akit eddig visszafogott, hogy autóba kell ülnie, be kell mennie a munkahelyére, ahol a kollégák megérzik rajta, ha ivott, az most otthon elengedhette magát.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Hol a biztonság helye?
Hogyan figyeljünk arra, hogy ne éljünk zsúfoltságban?
Mire figyeljünk a coach szerint home office-ban?
Próbáld ki most kedvezményesen!