Így őrizhetjük meg most a mentális egészségünket. A Nők Lapja 2020/46. számának Lélek rovata.

Kilenc hónapja állt a feje tetejére az életünk. Klímaváltozás, Covid, gazdasági recesszió, nem sorolom tovább. A világ kaotikusnak tűnik, a korábbi forgatókönyvek nem működnek, teljesen elbizonytalanodtunk. Mit lehet ilyenkor tenni? Van egy mondás: ha valamin nem áll hatalmadban változtatni, engedd el. A szakemberek szerint akkor teszünk magunknak jót, ha most nem a külvilágra fókuszálunk, inkább befelé indulunk el.

Keresd meg a középpontodat! – vezényel a jógaoktató. Zárjam ki a külvilágot, figyeljek befelé, és erősen fókuszáljak arra, amit csinálok, figyelmeztet, különben kibillenek az egyensúlyomból. És igaza lesz. Megfigyeltem, hogy ha gyakorlat közben elkalandoznak a gondolataim, márpedig erre elég nagy az esély, hiszen a felmérések szerint az átlagember ébren töltött idejének 47 százalékában a gondolatai elkalandoznak attól, amit éppen csinál, nem sikerül a feladat. Hiszen nem csupán az a cél, hogy ráleljek a fizikai középpontomra, a lelki egyensúlyomat is meg kell találnom ahhoz, hogy a pózt tartani tudjam. Állítólag ha ezt nap mint nap gyakorolom, egyre jobb állapotba kerülök mind testileg, mind lelkileg. De hogyan is történik ez?

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 300 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Tippek hazai szakemberektől, hogy a jelenlegi helyzetben is megőrizhessük a mentális egészségünket.
Próbáld ki most kedvezményesen!