Miért fontos az önmarketing a 21. században? Nők Lapja Téma a magazin 2020/26. számából.

Amíg csak fogyasztunk, egy ponttal kevesebbet érünk. Van bennünk valami tökéletlen, valami elnagyolt, mohó, és kissé nevetséges is. Nyilván az, hogy emberek vagyunk. Ám mihelyst márkává váltunk, rögtön értékesebbek leszünk. Egyszerre kiderül, hogy van bennünk valami egyéni, valami izgalmas és pótolhatatlan. Nyilván az, hogy emberek vagyunk.

Azt mondják, eladósorba kerültünk. Én ugyan nem, nyilván ön sem, gondolom. Nekünk a márkárol a Meggy Márka ugrik be a balatonföldvári ABC-ből. De úgy tűnik, mindenki más igen.
Itt van például Nonnie, a YouTube menő influenszere. Mindent tud a marketingről, történetmeselő technikákról és a célcsoportjáról. Louise „Nonnie” Bonito 2015-ben, százkét évesen robbant be a köztudatba, az internet népe osztogatta meg születésnapi videóját, mert olyan lelkesen fújta el a gyertyát, hogy kirepült a műfogsora. Talán nem tűnik a legütősebb márkabevezetésnek. Nyilván nem is annak szánták, mindazonáltal a család és Louise is szembesült a YouTube-videók márkaépítő mechanizmusával: a fél világ megismerte Louise Bonitót, hiszen a hatás titka éppen abban állt, hogy ő maga is jóízűen nevetett a baleseten.
Tévéműsorokba hívták, az embereket érdekelni kezdte, mit tudhat az életről valaki, akit népes család vesz körül, noha élemedett kora ellenére egyedül él. Nonnie élete egyáltalán nem olyan pasztellrózsaszín, mint kedvenc szabadidőruhája. Az apró termetű asszony szerelemből házasodott, de sajnos nem elég bölcsen. Bántalmazó kapcsolatban élt, gyermekeket szült, férje nyomására több illegális abortuszon esett át, a legutolsónál kis híján elvérzett. Amikor negyvenegy évesen ismét teherbe esett, nem volt hajlandó abortuszra menni, így az ötödik gyermeke is megszületett. A férje akkor elhagyta. Egy ruhagyárban talált munkát, hamarosan saját varrodát nyitott, a mai napig odaül a pedálos varrógéphez. Templomba jár életvezetési tanácsadásra, és szívesen megosztja az internet népével, mit kell tenni azért, hogy az összes unokád meglátogasson minden vasárnap. Elmondja, amit Nonnie-ként tudni lehet a világrol. Valószínűleg ez az énmárka definíciója.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 300 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Honnan ered az énmárka fogalma?
Mit adhat a tudatos énmárka fejlesztés saját magunknak?
Akik jó példával járnak elöl.
Próbáld ki most kedvezményesen!