Spenótos-fetás villámpizza a 160 grammos diéta jegyében

Az olasz konyha egyik remekét bármikor fogyaszthatjuk büntetlenül! Csak ezt a jolly joker receptet kell elővennünk hozzá!

HOZZÁVALÓK 4 ADAGHOZ:

30 dkg leveles spenót | 2 evőkanál olívaolaj 1 gerezd fokhagyma | só, frissen őrölt bors 20 dkg feta sajt

A tésztához: 25 dkg teljes kiőrlésű liszt + a nyújtáshoz 1 mokkáskanál só 1 teáskanál sütőpor fél dl olívaolaj 1,5-2 dl langyos víz

1. A feltéthez mossuk meg és csepegtessük le a spenótot, késsel vágjuk össze. Hevítsünk fel egy teflonserpenyőt, öntsük bele az olívaolajat, adjuk hozzá a spenótot és a zúzott fokhagymát. Fonnyasszuk meg 2-3 perc alatt, ízesítsük sóval, frissen őrölt borssal. Hagyjuk hűlni, majd keverjük össze a morzsolt fetával.

2. A tésztához keverjük össze a lisztet a sóval és a sütőporral. Adjuk hozzá az olívaolajat, majd fokozatosan annyi langyos vizet, hogy nyújtható tésztát kapjunk.

3. Lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát 3-4 mm vékonyra, majd helyezzük sütőpapírral bélelt sütőlemezre. Szedjük rá a spenótos feltétet, és 220 ºC-ra előmelegített sütőben süssük 20- 25 perc alatt készre a pizzát.

Egy adag szénhidráttartalma: 41 gramm

ELKÉSZÍTÉS 30 PERC
SÜTÉS 20-25 PERC
KALÓRIA 547 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha 2018/05. számában jelent meg, még több diétás tavaszi finomság társaságában.

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője.