Az egészséges reggeli a megfelelő pékáru megválasztásával kezdődik. Persze nem mindig van lehetőség arra, hogy az ember leszaladjon a közeli pékségbe, pont emiatt jó, hogy a magos zsemlét akár otthon is el lehet készíteni!

10

HOZZÁVALÓK 6 DARABHOZ:

20 dkg durumliszt | 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt | 5 dkg tönkölybúzakorpa | 15 dkg lenmag, szezámmag, tökmag vegyesen + a tetejére | 1 teáskanál só | 1 csomag szárított élesztő (7 g) | 5 dkg vaj | fél dl natúr joghurt | 2 dl langyos víz | 1 tojás

1. Keverjük el a liszteket a búzakorpával, a magokkal, a sóval és a szárított élesztővel. Adjuk hozzá a lágy vajat, a joghurtot és a langyos vizet.

2. Kézzel vagy kézi mixer dagasztólapátjával dolgozzuk ruganyosra a tésztát, míg fényes lesz és elválik az edény falától. Letakarva kelesszük 1,5 órát.

3. Osszuk a tésztát 6 egyenlő részre, formázzuk meg a zsemléket, helyezzük őket sütőpapírral bélelt sütőlemezre.

4. Kelesszük további 30 percet, közben melegítsük elő a sütőt 220 ºC-ra. Kenjük meg a zsemléket a felvert tojással, szórjuk meg magokkal, és 18-20 perc alatt süssük készre őket.

ELKÉSZÍTÉS: 25 PERC + KELESZTÉS

SÜTÉS: 18-20 PERC

KALÓRIA: 409 KCAL/DARAB

A recept a Nők Lapja Konyha 2016. áprilisi számában jelent meg, több egészséges fehér kenyeret kiváltó alternatívával együtt.

Recept és Fotó: Vrábel Kriszta a Dolce Vita blog szerzője

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!