Egy ünnepi fogásnak sem utolsó leves receptjét mutatjuk meg nektek, ami egyszerre ízletes és laktató, miközben alig tartalmaz szénhidrátot.

85_safranyos leves

HOZZÁVALÓK 2 SZEMÉLYRE:
1 kis fej vöröshagyma (3 g), 4 evőkanál olívaolaj, 20 dkg sárga kaliforniai paprika (10 g), 1 dl főzőtejszín (4 g), só, frissen őrölt bors, csipet valódi sáfrány, fél citrom leve, 1 gerezd fokhagyma, 1 mokkáskanál őrölt csili, 20 dkg garnéla (fagyasztott), 1 kis csokor petrezselyem

1. Az apróra kockázott vöröshagymát dinszteljük meg 2 evőkanál olívaolajon, adjuk hozzá a szintén apróra kockázott paprikahúst. Dinszteljük meg a paprikát, az sem baj, ha itt-ott lepirul kicsit. Öntsük fel 5 dl vízzel (vagy zöldséglevessel), adjuk hozzá a sáfrányt.
2. Lefedve főzzük puhára a paprikát, botmixerrel pürésítsük. Keverjük el benne a tejszínt, forraljuk össze. Sóval, frissen őrölt borssal és pár csepp citromlével ízesítsük.
3. A maradék olívaolajat hevítsük fel egy serpenyőben, dobjuk bele a zúzott fokhagymát, a csilit, majd a fagyos garnélát. 7-8 perc alatt, nagy lángon süssük a rákokat, míg felengednek, majd megsülnek. Keverjük hozzá az aprított petrezselymet és kevés tengeri sót. A levest a garnélával tálaljuk.

Egy adag szénhidráttartalma: 8,5 gramm.

ELKÉSZÍTÉS: 20 PERC + FŐZÉS
KALÓRIA: 419 KCAL/ADAG

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!