- A Louis Vuitton első sminkkollekciója a luxus szépségipar egyik legdrágább terméke lesz.
- A kollekció valószínűleg csak egy szűk, tehetős réteg számára lesz elérhető.
- A siker mégsem garantált.
A Louis Vuitton történelmi lépést tett: bemutatta első sminkkollekcióját, amely rögtön a luxus szépségipar egyik legdrágább sorozata lett. Bár a márka minden részletében a fényűzést hangsúlyozza, az árak miatt egyértelműen csak egy szűk, tehetős réteg engedheti meg magának a termékeket.
Márciusban, amikor a Louis Vuitton bejelentette, hogy közeleg a beauty vonal bevezetése, azt is elárulta, hogy a kollekció egyik kulcsfigurája nem más, mint a legendás Pat McGrath sminkmester, aki több mint 20 éve dolgozik a márja divatbemutatóinak backstage-ében. A sminkmester így mesélt az új kollekcióról: „Amit most alkotunk, az egy új szintet nyit a szépségiparban.”
Lássuk, mivel számolhat, aki Louis Vuitton sminkkollekciót akar vásárolni!
Ki engedheti ezt meg magának?
- A rúzsok és ajakbalzsamok utántöltői 69 dollárba (ez mai árfolyamon kb. 23 500. Ft) kerülnek, a szemhéjfestékeké pedig 92 dollárba (ez mai árfolyamon kb. 31 300. Ft).
- A kollekció része néhány kisebb bőrdíszműves kiegészítő is, például rúzstartó tok és itatós papíroknak készült tárca.
- A szemhéjpaletták különleges összetevőket – például kaméliaolajat –, míg az ajakbalzsamok újrahasznosított mimózaviaszt tartalmaznak, amelyet a francia Grasse parfümkörzetéből szereznek be.
Kapcsolódó: A smink csodája: kiemel vagy éveket fiatalít – amennyiben jól választunk!
Durva árverseny
A Louis Vuitton árai meglepő módón nem teljesen kirívóak a szépségpiacon.
- A Dior 2023-ban 500 dolláros limitált rúzst dobott piacra.
- A Guerlain ugyanebben az évben 27 000 dolláros illatot mutatott be.
- A Louis Vuitton parfümjei eddig is 350 dollártól indultak, az exkluzív „Les Extraits” kollekció pedig 670 dollártól.
Ennek ellenére a 160 dolláros rúzsok és balzsamok majdnem kétszer annyiba kerülnek, mint a Hermès 2020-ban bemutatott Silky Lipstickje (80 dollár), és jóval meghaladják a japán Clé de Peau Beauté 113 dolláros Precious Lipstickjét is.
Marigay McKee, a Violet Lab társalapítója, korábban a Harrods és a Saks Fifth Avenue beszerzési vezetője így nyilatkozott:„Mindig lesz piac egy vágyott örökségmárkának. A Vuitton olyan sokáig várt a kozmetikumokkal, hogy a vásárlók rendkívül izgatottak. A tradíció adott, de a minőséget is hozniuk kell.”

A Louis Vuitton több mint másfél évszázada nem csupán divatház, hanem a francia luxus szimbóluma, amely mindig képes újraértelmezni a hagyományt a modern kor igényei szerint. (Fotó: Getty Images)
Új stratégia a divatházaktól
A Louis Vuitton prémium árazása eltér a hagyományos luxusdivatházak gyakorlatától. Eddig a Chanel vagy a YSL szépségtermékei jóval elérhetőbb árkategóriában mozogtak, mint bőrárucikkeik vagy ruháik. Például egy Dior rúzs átlagosan 47 dollárba kerül.
A felmérések szerint, a vásárlók egyre árérzékenyebbek, sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak vagy ritkábban vásárolnak. A BoF és a McKinsey kutatása szerint:
- a fogyasztók 63%-a nem tartja jobbnak a prémium márkákat a tömegtermékeknél,
- 24%-uk pedig az elmúlt évben olcsóbb kategóriára váltott.
A Vuitton ezért inkább a szupergazdag közönségre koncentrál, aki továbbra is hajlandó fizetni a luxusért.
Kivel tudja felvenni a versenyt?
- A luxus szépségpiacon a verseny egyre inkább a szakmaiságra épülő márkák felől érkezik, mint a Westman Atelier, a Fara Homidi vagy Victoria Beckham Beauty.
- Pat McGrath saját márkája is komoly versenytárs a 128 dolláros szemhéjpalettákkal és 69 dolláros alapozókkal.
McKee szerint: „A Vuitton a világ legjobb sminkmestereinek tudásával versenyez. Vannak, akik csak a brand miatt fizetnek, de ez nem lehet puszta hype.”
A terméknek meg kell felelnie az elvárásoknak, különben csak a bevezetéskor lesznek jók az eladások.
Hosszú távra terveznek
A kollekció kezdetben kizárólag a Louis Vuitton saját üzleteiben lesz elérhető, ahol a vizuális megjelenést teljes kontroll alatt tarthatják. Ugyanakkor hosszabb távon valószínűleg szükség lesz jelenlétre luxusáruházakban vagy speciális beauty boltokban is.
Kapcsolódó: Borzasztóan öregít a negyvenes, ötvenes nők egyik kedvenc sminktrükkje
Kiemelt kép: Getty Images