Stílusos, kortalan, könnyen kezelhető – az olasz nők kedvenc frizurája hódít idén

A régi klasszikus most igazán sikkes csavart kapott.

Ebben a melegben valószínűleg senkinek sincsen kedve a frizurájával bajlódni (főleg a hosszú hajúak érthetnek ezzel egyet). Viszont mit tegyünk, ha a sima lófarok már unalmas, a szabad levegőn való szárítástól pedig lelapul a loboncunk? Egy londoni fodrászat, The Hair Bros nemrég elárasztotta a közösségi oldalakat is a megoldással, bár nem mondjuk, hogy nem kell hozzá vagányság. Viszont ha bevállaljuk ezt a frizurát, akkor garantáltan stílusosak leszünk akkor is, ha nincs időnk vagy kedvünk beszárítani a hajunkat, ráadásul azonnal letagadhatunk vagy tíz évet ennek köszönhetően.

És hogy mi ez a csodahaj?

Nem más, mint az olasz bobnak nevezett frizura. Az olasz bob abban különbözik a híresebb francia bobtól (amelyről itt írtunk), hogy nyakig érő, és nem igényel rövid frufrut. Ez már elég hosszú ahhoz, hogy hátra lehessen kötni, de nem túl rövid, így még sokoldalúbb, és a nagyobb volumen érdekében bármelyik oldalra át tudjuk söpörni.

Ez a hajvágás tökéletes választásnak tűnik, ha fel akarjuk frissíteni a stílusunkat, vagy csak egy olyan vágásra vágyunk, amely a nyári hőségben jobban kezelhető. A vastagabb szálú hajú szerencsések esetében elveszi a nehéz hajvégeket, így könnyedebb viselet, a vékony szálú hajúak pedig egy kis hajhab vagy dúsító krém segítségével volument adhat neki. Laza stílusú, ha kócosan szárítjuk be, de elegáns is tud lenni. Ráadásul – a francia bobbal ellentétben – elrejti a tarkót, ami előnyös akkor, ha nem rendelkezünk éppenséggel hattyúnyakkal, és az arcéleket is lágyítja.

Ha a fodrászunknak szeretnénk elmagyarázni, hogy milyen bobot is szeretnénk, a Hair Bros vezetői szerint úgy a legegyszerűbb, ha azt mondjuk, ez egy egyenes, tömör végű bubi, ami rásimul a tarkóra, és elég hosszú ahhoz, hogy lófarokba tudjuk kötni, viszont sikkesen rövid is. A minimális, finom rétegek pedig mozgalmasságot kölcsönöznek a hajnak, hogy teltebbnek és pazarabbnak tűnjön. Ha hagyjuk a levegőn megszáradni, akkor a párizsi könnyedséget idézi, de egy körkefével könnyedén a 60-as évek glamourját csempészhetjük a megjelenésünkbe.

Miért imádjuk a bobot?

Vannak olyan frizurák, amelyek egy pillanatra a reflektorfénybe kerülnek, mint amilyen a dauer, a mullet (azaz a Bundesliga-frizura), vagy a színátmenetes ombré. Aztán vannak olyanok, amelyek korszakról korszakra az élbolyba tartoznak, függetlenül a mindig változó trendektől, és ha egyszer bevetettük őket, akkor időtálló védjegyünkké válhatnak, akár egy életen át. A klasszikus bob (vagy bubi) pedig kétségtelenül az utóbbi táborba tartozik.

A bubi évek során sokféle alakot öltött: a Vidal Sassoon által az 1960-as években alkalmazott építészeti stílustól kezdve az Anna Wintour által kedvelt, rendíthetetlenül vörösesbarna hajkoronán át Victoria Beckham 2006-os “Pob”-jáig, amely ezernyi másolatot indított el.

Fotó: Getty Images

A mai napig merész alternatívának tűnik a döntés, hogy valaki fülcimpát vagy állat alig érő hosszúságúra vágassa a haját a hagyományos, hullámos sörénnyel szemben. De akár a stílus élére állt erős nők sokaságának, akár a felszabadultság érzésének köszönhetően, amely a stílus melletti elköteleződéssel jár, a bob változatlanul vonzó.

A leghíresebb bubi

A történelem során az uralkodók védjegyszerű megjelenését festmények, faragványok és a történelemkönyvek lapjai örökítették meg, és ez alól a Nílus királynője sem kivétel. Kleopátra hollószínű fonatos haja valójában paróka volt, amelyet az ókori Egyiptom előkelőségei viseltek királyi státuszszimbólumként. A fejet a tisztaság érdekében leborotválták, a frissen vágott hajat pedig szögletes bobba fonták, majd türkiz gyöngyökkel és díszes aranydarabokkal díszítették.

Richard Burton (1925 – 1984) brit színész és Elizabeth Taylor (1932 – 2011) brit színésznő, mindketten jelmezben a Kleopátra című film reklámfotóján, 1963. A Joseph L Mankiewicz (1909 – 1993) által rendezett történelmi dráma főszereplője Burton volt Marcus Antonius, Taylor pedig Kleopátra. (Fotó: Silver Screen Collection/Getty Images)

A Kleopátra-parókát Stanley Hall brit parókakészítő gondolta újra, aki elkészítette azt a három vendéghajat, amelyet Elizabeth Taylor viselt az 1963-as filmben. A film Taylor és Richard Burton viharos románcának kezdetét jelentette, és máig minden idők egyik legdrágább filmje, amely majdnem csődbe vitte a 20th Century Foxot, ami 31,3 millió dollárt költött a film elkészítésére. Taylor 2011-ben bekövetkezett halála után Hall árverésre bocsátotta kiterjedt parókagyűjteményét; a Taylor által viselt darab – nem meglepő módon – 16 000 dollárért kelt el.

Kiemelt kép: Getty Images