A Shonda Rhimesszal készített interjúból az is kiderül, hány évados lesz a sikersorozat.

Az 1800-as évek elején játszódó romantikus drámasorozat, a Bridgerton család minden idők egyik legsikeresebb produkciója lett. A sorozatot az első négy hétben 82 millió háztartásban nézték meg, ezzel a Netflix rekordot döntött. (A sztori alapjául Julia Quinn A herceg és én című kötete szolgált.) Sokan szólták meg amiatt, hogy mégis mit keresnek a 19. századi angol nemesség tagjai között nem fehérbőrű emberek, de azt a kifogást egyszer s mindenkorra felejtsük el: ez egy fantáziasorozat, amelynek, akárcsak Shonda Rhimes producer, forgatókönyvíró egész munkásságának, az a lényege, hogy mit sem számít a bőrszín, a történelmi hitelességet pedig teljesen fölösleges számon kérni a fantázia világában.

Ez a sorozat a szórakoztatásról szól, miközben azért belefér, hogy a hagyományos nemi szerepek némileg (de azért nem nagyon) megkérdőjeleződjenek, a nő öröme, a női gyönyör pedig kifejezetten központi kérdés. Ez a kort kicsit is ismerve ez legalább annyira valószínűtlen, mint az, hogy Hastings hercege egy fekete férfi. Ennyi erővel azon is fennakadhatnánk, hogy a képregényhősöknek miért van szupereje, és hogy miért van tele a Gyűrűk ura, a Harry Potter vagy éppen a Trónok harca nem létező lényekkel és jelenségekkel. (Spoiler: a Bridgerton család második évadában még színesebb lesz a szereplőgárda, már ami a bőrszínt illeti.) Shonda Rhimes sorozatait nézve nincs is ebben semmi meglepő, hiszen mindig is az volt az alapelve, hogy amikor megír egy karaktert, nem dönti el a bőrszínét, ezért aztán a szereplőválogatásra is vegyesen érkezhetnek a színészek (ez már a Grace klinika esetén is így volt.)

Egy kis Bridgerton gyorstalpaló

Ha lemaradtál volna a történetről, akkor gyorsan képbe hozunk: a történet 1813-ban játszódik.

Indul a báli szezon, ahol az angol arisztokrata családok bemutatják eladósorba került lányaikat, akik igyekeznek minél jobb partit csinálni. Ez persze mindenkinek mást jelent, van, aki magasra tör és előkelő társat szerete, míg mások szerelmi házasságról álmodoznak. A Bridgerton család legidősebb lányának, Daphne-nak (Phoebe Dynevor) nem indul egyszerűen a szezon, mert hiába kiáltotta ki őt Sarolta királynő a legvonzóbb elsőbálozónak, bátyja (Jonathan Bailey) szigora, illetve egy gonosz pletyka elriasztotta az udvarlóit.

A kiutat a méltatlan helyzetből bátyja barátja, Hastings hercege (Regé-Jean Page) jelenti, akivel különös egyezséget köt.

Vonzalmat színlelnek egymás iránt, amivel a nősülni egyáltalán nem szándékozó herceg le tudja vakarni magáról az előkelő frigyre vágyó lányokat, Daphne pedig újra kapós lesz, hiszen egy herceg udvarol neki. De inkább nézd meg az előzetest!

Miért kellett távoznia a hercegnek?

A Bridgerton család itthon is elképesztően népszerű lett, és azok is megismerték általa Shonda Rhimes nevét, akik eddig a sorozatokkal kapcsolatban kizárólag a színészekre fókuszáltak. A Vanity Fair interjújában a forgatókönyvíróból lett showbizniszmogul most először beszélt arról (egész pontosan páros interjú, mert társa, akivel 2002 óta dolgozik együtt, Betsy Beers is vele volt), hogy mégis miért távozik a Bridgerton család második évadából Regé-Jean Page (ejtsd: regé zsan pédzs), vagyis Simon Basset, Hestings hercege (Duke of Hestings), illetve hogy mit gondol arról, hogy ekkora felháborodás és gyász alakult a rajongók körében a karakter távozása miatt.

„Általában ez történik, ha megölök egy karaktert, aki már régóta színen van. De őt nem is öltük meg, még mindig életben van”

– mondta az újságírónak. Mert bizony Rhimes sorozatai nem féltik a fontos szereplőket, elég csak a Grace klinikára, a Botrányra (Scandal) vagy a Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot? című sorozatokra gondolni.

(Fotó: Netflix)

Az interjúból kiderült, hogy nem valami gonosz, rajongókínzó húzás volt Regé-Jean Page karakterének kiírása, hiszen a színész távozása az első évad után a kezdetektől benne volt a dologban.

Az 51 éves producer az interjú egy pontján elmondta, hogy

„Page-et egyébként, csakúgy, mint több másik, első évados karaktert megkértük, hogy térjen vissza a második évadban egy-egy epizód erejéig.” 

Maga a színész is tudta, hogy karaktere egyévados szerep, így nyilatkozott róla a Variety magazinnak: „Ez egy egyszezonos szerep. Van kezdete, közepe és vége, egy évet ad nekünk. Úgy fogtam fel, mintha egy minisorozat lenne. Benne voltam, hozzátettem a részem, de a Bridgerton család megy tovább.” Ennek ellenére a Page Six nevű pletykalapnak azt nyilatkozta néhány napja egy hollywoodi forrás (legalábbis ezt állítják, de érdemes az ilyen információkat fenntartásokkal kezelni), hogy Page elégedetlen volt azzal, hogy a karakterének a második évadban kisebb szerepet szántak volna, nem lett volna főszereplő, és végül kreatív különbségek miatt távozott, és nem fog visszatérni még egy epizódszerep erejéig sem. Illetve azért sem tér vissza, mert kapott egy sor jó ajánlatot – azt már most tudni lehet, hogy a világ leghíresebb szerepjátékából, a Dungeons & Dragonsből készülő film egyik főszereplője lesz, a film 2023-ban érkezik majd (remélhetőleg) a mozikba.

A túl szexi herceg

Rhimes szerint azért rázta meg a nézőket a karakter távozásának híre, „mert azt hiszem, az emberek mostanában nehezen képesek elengedni dolgokat.” (Ezzel a mostanábannal lehet, hogy vitatkoznánk, hiszen gondoljunk csak vissza Bobby Ewingra, akit a népharag írtak miatt írtak vissza a Dallasba, és ez bizony évtizedekkel ezelőtt történt.)

Regé-Jean Page (Hastings hercege) és Phoebe Dynevor (Daphne Bridgerton) (Fotó: Netflix)

Bármi is volt Page távozásának oka, a viszony jó maradt, és erről a show producere, Betsy Beers is tanúbizonyságot tett, amikor Page-et a „csodálatos színész” és „fantasztikus ember” jelzős szerkezetekkel illette. Valószínűleg nem okozunk meglepetést, ha azt mondjuk hogy az, hogy a herceg karakterébe ennyien „beleszerettek”, cseppet sem volt véletlen. Mint azt Rhimes az interjúban is elmondta, már a regénysorozatban is azt szerette nagyon, hogy női szemszögből képes megragadni a történetet.

„Azt akartam, hogy a könyvekben szereplő female gaze (női tekintet) a televízióban is jelen lehessen.”

(A male gaze, vagyis férfi tekintet a nők férfi tekinteten keresztül való szemlélése és szexuális tárgyiasítása, ami gyakorlatilag az egész popkultúrában megjelenik, a reklámoktól a filmeken át egészen a pornó műfajáig. Ennek párja a female gaze, amikor ugyanez az attitűd a nőknek engedtetik meg.)

Lesz 3. és 4. évad

A járvány okozta nehézségek miatt a 2. évadot, amely Lord Anthony Bridgertont állítja majd a középpontba, végül ezen a héten kezdték forgatni az angliai Uxbridge-ben, illetve a héten jelentették be, hogy a Netflix berendelte a harmadik és a negyedik évadot is, így a Bridgerton család még jópár évig velünk lesz. És továbbra sem várható, hogy eltávolodjon a szemkápráztatóan színes, túldíszített, ragyogó enteriőreitől, a bálokon parádézó csinos szereplőktől és a sokszínűségtől. És persze a modern zenékkkel megbolondított jeleneitől, amelyek hozadékaként aztán tényleg teljesen fölösleges bármiféle történelmi hitelességet számon kérnünk a tévézés jelenlegi legnagyobb szenzációjától.

Kiemelt kép: Getty Images