rúzsok

A Louis Vuitton a luxus határait feszegeti: 160 dolláros rúzsokkal debütál a szépségpiacon

A Louis Vuitton első sminkkollekciója az egyik legdrágább prémium beauty termékcsalád lesz a piacon. Az augusztus 29-én globálisan debütáló La Beauté Louis Vuitton 55 rúzst, 10 ajakbalzsamot (darabonként 160 dollárért) és 8 szemhéjpalettát (250 dollárért) foglal magában, amelyek kizárólag a divatház válogatott üzleteiben lesznek elérhetők.
  • A Louis Vuitton első sminkkollekciója a luxus szépségipar egyik legdrágább terméke lesz.
  • A kollekció valószínűleg csak egy szűk, tehetős réteg számára lesz elérhető.
  • A siker mégsem garantált.

A Louis Vuitton történelmi lépést tett: bemutatta első sminkkollekcióját, amely rögtön a luxus szépségipar egyik legdrágább sorozata lett. Bár a márka minden részletében a fényűzést hangsúlyozza, az árak miatt egyértelműen csak egy szűk, tehetős réteg engedheti meg magának a termékeket.

Márciusban, amikor a Louis Vuitton bejelentette, hogy közeleg a beauty vonal bevezetése, azt is elárulta, hogy a kollekció egyik kulcsfigurája nem más, mint a legendás Pat McGrath sminkmester, aki több mint 20 éve dolgozik a márja divatbemutatóinak backstage-ében. A sminkmester így mesélt az új kollekcióról: „Amit most alkotunk, az egy új szintet nyit a szépségiparban.”

Lássuk, mivel számolhat, aki Louis Vuitton sminkkollekciót akar vásárolni!

Ki engedheti ezt meg magának?

  • A rúzsok és ajakbalzsamok utántöltői 69 dollárba (ez mai árfolyamon kb. 23 500. Ft) kerülnek, a szemhéjfestékeké pedig 92 dollárba (ez mai árfolyamon kb. 31 300. Ft). 
  • A kollekció része néhány kisebb bőrdíszműves kiegészítő is, például rúzstartó tok és itatós papíroknak készült tárca.
  • A szemhéjpaletták különleges összetevőket – például kaméliaolajat –, míg az ajakbalzsamok újrahasznosított mimózaviaszt tartalmaznak, amelyet a francia Grasse parfümkörzetéből szereznek be.

Kapcsolódó: A smink csodája: kiemel vagy éveket fiatalít – amennyiben jól választunk!

Durva árverseny

A Louis Vuitton árai meglepő módón nem teljesen kirívóak a szépségpiacon.

  • A Dior 2023-ban 500 dolláros limitált rúzst dobott piacra.
  • A Guerlain ugyanebben az évben 27 000 dolláros illatot mutatott be.
  • A Louis Vuitton parfümjei eddig is 350 dollártól indultak, az exkluzív „Les Extraits” kollekció pedig 670 dollártól.

Ennek ellenére a 160 dolláros rúzsok és balzsamok majdnem kétszer annyiba kerülnek, mint a Hermès 2020-ban bemutatott Silky Lipstickje (80 dollár), és jóval meghaladják a japán Clé de Peau Beauté 113 dolláros Precious Lipstickjét is.

Marigay McKee, a Violet Lab társalapítója, korábban a Harrods és a Saks Fifth Avenue beszerzési vezetője így nyilatkozott:„Mindig lesz piac egy vágyott örökségmárkának. A Vuitton olyan sokáig várt a kozmetikumokkal, hogy a vásárlók rendkívül izgatottak. A tradíció adott, de a minőséget is hozniuk kell.”

rúzsok

A Louis Vuitton több mint másfél évszázada nem csupán divatház, hanem a francia luxus szimbóluma, amely mindig képes újraértelmezni a hagyományt a modern kor igényei szerint. (Fotó: Getty Images)

Új stratégia a divatházaktól

A Louis Vuitton prémium árazása eltér a hagyományos luxusdivatházak gyakorlatától. Eddig a Chanel vagy a YSL szépségtermékei jóval elérhetőbb árkategóriában mozogtak, mint bőrárucikkeik vagy ruháik. Például egy Dior rúzs átlagosan 47 dollárba kerül.

A felmérések szerint, a vásárlók egyre árérzékenyebbek, sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak vagy ritkábban vásárolnak. A BoF és a McKinsey kutatása szerint:

  • a fogyasztók 63%-a nem tartja jobbnak a prémium márkákat a tömegtermékeknél,
  • 24%-uk pedig az elmúlt évben olcsóbb kategóriára váltott.

A Vuitton ezért inkább a szupergazdag közönségre koncentrál, aki továbbra is hajlandó fizetni a luxusért.

Kivel tudja felvenni a versenyt?

  • A luxus szépségpiacon a verseny egyre inkább a szakmaiságra épülő márkák felől érkezik, mint a Westman Atelier, a Fara Homidi vagy Victoria Beckham Beauty.
  • Pat McGrath saját márkája is komoly versenytárs a 128 dolláros szemhéjpalettákkal és 69 dolláros alapozókkal.

McKee szerint: „A Vuitton a világ legjobb sminkmestereinek tudásával versenyez. Vannak, akik csak a brand miatt fizetnek, de ez nem lehet puszta hype.”

A terméknek meg kell felelnie az elvárásoknak, különben csak a bevezetéskor lesznek jók az eladások.

Hosszú távra terveznek

A kollekció kezdetben kizárólag a Louis Vuitton saját üzleteiben lesz elérhető, ahol a vizuális megjelenést teljes kontroll alatt tarthatják. Ugyanakkor hosszabb távon valószínűleg szükség lesz jelenlétre luxusáruházakban vagy speciális beauty boltokban is.

Kapcsolódó: Borzasztóan öregít a negyvenes, ötvenes nők egyik kedvenc sminktrükkje

Kiemelt kép: Getty Images

Ajánlott videó