A luxuscégek összefogtak és olyan változásokat sürgetnek, amik véget vethetnek az eddig ismert divatheteknek, illetve csökkenthetik az ipar környezetszennyezését.

A koronavírus-járvány globális szinten hatással van a gazdaságra, negatív következményei éppúgy érintik a kis cégeket, mint a luxusipari óriásokat. A Boston Consulting Group felmérése szerint 2020-ban a luxus- és a divatipari szektor eladásai 25-30%-kal estek vissza 2019. azonos időszakához képest. A vállalkozások most világszerte azt figyelik, milyen trendek formálják majd a piacot, mi segítheti át őket a krízisen, hogyan maradhatnak erősek a koronavírus utáni időkben is. A nagyok pedig már megkezdték a trendformálást.

Gazdasági válság + klímakatasztrófa = változásokra van szükség

A divatipar egyébként már a Covid-19 előtt egzisztenciális válságba került. A 2020-as tavaszi-nyári divatbemutatók után (vagyis tavaly szeptemberben) Miuccia Prada divattervező így nyilatkozott: „Kevesebbet kellene csinálnunk. Túl sok a divat, túl sok a ruha, mindenből túl sok van.”

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő most csak 300 forintért!
Ízelítő a cikk tartalmából
Befellegzik a divatheteknek és a hatalmas akcióknak? Az iparág szereplőinek szándékai szerint gyökeres változások jöhetnek.
Mekkora szén-dioxid kibocsátással jár egy-egy divathét?
Milyen egyéb változtatásokat akarnak elérni a luxuscégek tervezői, CEO-i és a kereskedelemben dolgozó szakemberek?
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 300 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta.