Így kezdj neki az életmódváltásnak! 10 tipp Nagy Életmódváltás programunk szakértőitől

A Nők Lapja 2016-os Nagy Életmódváltás programjának sport és life coachingját az njoy csapata látja el. Ismerkedjetek meg Bakonyi Pannival és Bene Marcival, és fogadjátok meg alábbi tanácsaikat, ha ti is életmódváltáson töritek a fejeteket!

eletmodvaltas

„A mozgás és a tanítás az életünk. Az egészséges életmód, a pillanatok megélése, az önismeret és a folyamatos reflektálás, a jó és a még jobb keresése mindig is jellemző volt ránk. Egymást inspirálva sikerült egyre több álmunkat megvalósítanunk, ezért döntöttünk úgy, hogy megosztjuk a szélesebb közönséggel is azt, amit tudunk: mozgásról, életről, szerepekről, kapcsolatokról, ételről-italról, szabadságról. Az njoy életmódközösség korántsem csak a testről szól. A holisztikus egészségkép mentén test és lélek egységet alkot, ezért a fizikai egészség és fittség elérése mellett a szociális, mentális egészség kialakításában is szeretnénk segítséget nyújtani. Hisszük azt, hogy ha valaki fizikailag rendbe teszi magát, a változás az egész életére hatással lesz. ”

Marci az élsport világából jött, síolimpikon, fitnesz-, crossfit- és mobility edző, rehabilitációs szakember. Panni a jóga oldalról közelít,  a természetes mozgásokat, és a befelé figyelést sok olyan helyen és emberrel ismertette, és szerettette meg, ahol elsőnek lehetetlennek tűnt.

 

njoylogo

njoylife.hu

10 pontos útravaló az életmódváltóknak Pannitól és Marcitól:

  1. ELHATÁROZÁS ÉS CÉLKITŰZÉS
    Valamiért arra jutottál, hogy változtatni szeretnél. Ahhoz, hogy egy új dolgot beengedj, a régit meg kell ismerned, el kell fogadnod és le kell zárnod. Nézz szembe magaddal, értékeld a jelenlegi helyzetedet, de az érzelmeidet tedd félre! „Felszedtem 20 kilót, mert…” „Abbahagytam a sportolást 2 éve, mert…” Légy magadhoz őszinte, realizáld hogyan jutottál el idáig, majd döntsd el, hogy változtatni szeretnél. Határozd meg, min szeretnél változtatni, és azt is, hogy mi a célod!
  2. TÁJÉKOZÓDJ, MAJD VÁLASSZ!
    Ha beteg vagy, orvoshoz mész, ha házat tervezel, építészhez. A tested az egyetlen dolog, ami életed végéig biztosan elkísér, fontos, hogy a megfelelő szakemberekre bízd az étrended valamint az edzéseid kialakítását.
  3. GONDOLKOZZ LÉPÉSEKBEN!
    A helyzet, amin változtatnál nem egy hét alatt alakult ki, vagyis megváltoztatni sem tudod ennyi idő alatt. Tervezd meg a lépéseidet: ha eddig nem mozogtál, ne iktass be egyből heti 6 edzést. Ha össze-vissza ettél, ne térj át rögtön grammokat számoló étrendre, mert csak kudarc fog érni, ami duplán rossz, mert társul hozzá a megpróbáltam, mégse megy, és a hagyom a csudába érzése. Gondolkozz lépésekben, ha szükséges kérd szakember segítségét, hogy mind a mozgás, mind az étrend kapcsán segítsen kijelölni az utat.
  4. MINDIG TERVEZZ ELŐRE!
    Az étkezéseket és a mozgásokat is tervezd meg hétvégén. A hűtőben a te étrendednek megfelelő dolgok sorakozzanak, az edzéseket iktasd be a napirendedbe, és ha egy mód van rá, ne mond le. Azzal, hogy tervezel, megkönnyíted az átállást saját magad és környezeted számára is.
  5. AJÁNLOTT BEVONNI A KÖRNYEZETED
    A család, a barátok és a közvetlen munkahelyi kollégák támogatása lelkileg nagyon jó hatással van az életmódváltókra, ráadásul ha megosztod velük, mire készülsz, elkerülheted azt a sokszor kellemetlen szituációt, amikor egy összejövetelen magyarázkodni kell, miért nem fogyasztasz az elkészített, esetleg egészségtelen ételekből vagy italokból. Meséld el az ismerőseidnek, hogy mi a célod, és kérd a támogatásukat ebben!
  6. JUTALMAZÁS
    Természetesen az elért eredmények, a külső-belső fejlődés már önmagában jutalom, azonban találd ki előre, mi lesz az a tevékenység, amivel hónapról hónapra megjutalmazod magadat. Figyelem: a jutalom, a kényeztetés sose legyen étel! Azzal azt üzened a szervezetednek, hogy a mostani állapot rossz és átmeneti, ami nem a legjobb ötlet.  Találd meg, hogy mi az, ami feltölt, és jutalmazd vele magad rendszeresen. Egy óra csöndben magaddal, egy jó könyv, kéthetente egy arcmasszázs, bármi, ami jólesne. Ha feltöltődsz, akkor a stresszt, a nehézségeket, az akadályokat is könnyebben viseled.
  7. ÖRÖMMOZGÁS
    Egyeztess szakemberrel, hogy mi a fizikai állapotodnak és a céljaidnak legmegfelelőbb mozgásforma, de helyezz hangsúlyt a rendszeres örömmozgások beiktatására is. Legyen ez kirándulás a gyerekekkel, tollaslabda, úszás vagy akár tánc. Akármi lehet, a lényeg, hogy érezd meg a mozgás örömét, ami feltölt energiával, és amitől könnyebben fognak menni a hétköznapok is.
  8. ALAKÍTSD ÁT A SZOKÁSAIDAT!
    Mivel az életmódváltás nem egy projekt, hanem örök életre szóló elköteleződés, vizsgáld meg a jelenlegi szokásaidat és a negatívakat alakítsd át. Havonta csak egyre fókuszálj, mert kb. 30 napra van szükség, hogy az új szokás rutinná váljon. A reggeleket rohanva kezded, és nem eszel? Figyelj rá, hogy mostantól az első hónapban reggelizz minden nap. Laptoppal az öledben fekszel le este az ágyba, és emiatt nehezen alszol? Változtass! A második hónapban ügyelj rá, hogy száműzd a kütyüket a pihenésre szánt helyiségből. Cseréld le pozitív és egészséges szokásokra a negatívakat!
  9. TÁRSASÁG, PROGRAMOK
    Attól, hogy egészségesebben élsz, fontos, hogy ne legyél mániákus. A barátaid, a társasági programok, a családod ugyanúgy az életed részét képezik. Könnyű az elején beleesni abba a hibába, hogy túlzottan én és fitneszközpontúvá válunk, és elfelejtkezünk a fizikai egészség mellett a lelki és a szociális egészségről.
  10. SZERESD MAGAD!
    Ameddig az „utálom így magam“ érzése motivál, az életmódváltást legbelül egyfajta büntetésként éled majd meg, ezért az sosem lesz tartós. Szeresd magad és a tested, és változtass! Add neki a legeslegjobbat, gondolj arra, amit annak adnál, akit  igazán szeretsz. Tanuld meg a saját szeretetnyelved! Hiába halmozom el ajándékokkal a társamat, ha neki a dicséret és az érintés a szeretetnyelve. A csoki nem a tested szeretetnyelve. A kakaóscsiga sem. A vitamingazdag ételek, a finom, természetes alapanyagok, a megfelelő mennyiségű mozgás, és a megfelelő pihenés, a sok víz ivása annál inkább. Adj hálát mindennap azért, mert létezel, mert egészséges vagy és mert szeretnek és szerethetsz. Ahhoz, hogy minél tovább élvezhesd ezt az állapotot, szeresd magad okosan!

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!