A szappanopera kifejezés a rádiózás aranykorában terjedt el; a folytatásos amerikai rádiójátékokat különböző szappangyártók szponzorálták, amelyek a szünetekben igyekeztek rávenni a hallgatókat a vásárlásra. A streamingszolgáltatóknak hála manapság megússzuk a reklámokat, a sorozatokból mégis számos termék, jelenség beszivárog a hétköznapjainkba.

A népszerű tévéműsorok évtizedek óta hatással vannak a nézőkre, gondoljunk csak a Rachel-frizurára a Jóbarátokból vagy arra, amikor Carrie Bradshaw-nak, valamint a Szex és New York stylistjának hála mindenki Manolo Blahnik tűsarkúról álmodozott. A járvány miatt sokáig sem moziba, sem szórakozni nem mehetett a világ, így tavaly az új szériák sorra döntötték meg a korábbi nézettségi rekordokat. A rajongók pedig mindent megtesznek, hogy néhány órára úgy érezzék, az imádott hősök közé tartoznak. 

Divatot diktálnak

Tavaly télen három sorozat vetélkedett egymással a nézők figyelméért; a Vezércsel, az Emily Párizsban, valamint A Bridgerton család, és ez a hullám egészen nyárig kitartott. A Vezércselt nők és férfiak együtt imádták, az ünnepek előtt a boltokban elfogytak a sakk-készletek, az online játszmákat kínáló oldalakon rekordszámú új regisztrálót köszöntöttek, és hirtelen népszerűek lettek a sakkapplikációk. A főszereplőt alakító Anya Taylor-Joy stílusát cikkek tucatjai elemezték, precíz útmutatót kaptak az érdeklődők, hogyan lehet olyan méhkasfrizurát fésülni, és tusvonalat húzni a felső szemhéjra, amilyen a sakkzseninek van. Az Emily Párizsban sorozatot sokan felháborodottan vagy fintorogva kritizálták, ugyanakkor sutyiban minden nő élvezettel nézte, és alig várta, hogy kijöjjön a második évad. Mert bár tagadhatatlan, hogy a franciák ábrázolása csupa klisé, és a történet meglehetősen bugyuta, de koronaszorongás idején valódi stresszoldás néhány órára a bagettek, a jóképű szomszédfiúk és a divat fővárosába menekülni. A zúgolódásért cserébe megnőtt az érdeklődés a főszereplő, Lily Collins által viselt darabok, különösen a barett és a Surda-kalap iránt.

 A Bridgerton család a szokásosnál is nagyobb hullámokat kavart. Az 1813-ban játszódó sorozat egy báli idény izgalmait, szerelmeit mutatja be minden történelmi hűséget mellőzve, viszont nem fukarkodik a jóképű színészekkel, a csinos színésznőkkel és a pikáns szexjelenetekkel. A sorozat premierjét követően mindenki empire vonalú ruhák és csipkés fűzők után kutatott, az önjelölt divatdiktátorok egymás után dobták piacra az utcán viselhető, illetve a hálóinget kiváltó Bridgerton-stílusú darabokat. A kiegészítők terén is megszaporodtak a széria ihlette termékek, köztük a kapucnis köpenyek, a Mary Jane-cipők és az elegáns hajráfok. Nyáron világszerte több ifjú pár rendezett „Bridgerton-esküvőt”, és lakberendezési magazinok igyekeztek segíteni, hogyan lehet György korabeli miliőt csempészni egy 21. századi otthonba. A külsőségek mellett fókuszba kerültek a filmben megjelenő tevékenységek is, különösen a délutáni teával egybekötött uzsonnázás ragadta meg a rajongókat. A sorozat hatására az egekbe szökött a teáskészletek iránti kereslet, a gasztromagazinok pedig nem győzték listázni a klasszikus teapartikhoz felszolgált finomságok receptjeit.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 500 forintért, vagy regisztrálj, és 1 héten keresztül minden előfizetői tartalmat megnézhetsz.
Próbáld ki most kedvezményesen!
Az előfizetés ára az első hónapban csak 500 Ft, ezt követően 1490 Ft havonta. Ha van már előfizetésed, lépj be .