Nem pusztán finom, de a benne található sok-sok zöldségnek köszönhetően még vitalizál is! Tavaszi fáradtság ellen kifejezetten ajánlott a fogyasztása.

rec3e

HOZZÁVALÓK 4 SZEMÉLYRE:

1 fej vöröshagyma | 3 evőkanál olívaolaj | 40 dkg fehérrépa | só, frissen őrölt bors | 1 gerezd fokhagyma | 1 nagy csokor petrezselyem | 1 dl főzőtejszín | néhány szelet puffasztott rizs vagy tönkölykenyér

1. A finomra vágott vöröshagymát dinszteljük meg kevés olívaolajon. A fehérrépát hámozzuk meg, kockázzuk fel, adjuk a hagymához, dinszteljük meg az olajon, majd öntsük fel 1,2 liter vízzel.

2. Sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, fedjük le, főzzük puhára a répát. Ha megpuhult, adjuk hozzá a petrezselymet, majd turmixoljuk simára a levest. Keverjük el benne a tejszínt, ismét fűszerezzük sóval, borssal. Morzsolt puffasztott rizzsel/tönkölykenyérrel kínáljuk.

ELKÉSZÍTÉS: 30 PERC
KALÓRIA: 190 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha 2017. márciusi számában jelent meg.

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője

Ez is érdekelhet