Sokszor a legegyszerűbb ételek a legfinomabbak, ebben pedig az olasz konyha verhetetlen.

22e

HOZZÁVALÓK 4 SZEMÉLYRE:

80 dkg burgonya | 20 dkg liszt | 4 tojássárgája | só, fehér bors, csipet szerecsendió | olívaolaj | 2 gerezd fokhagyma 40 dkg koktélparadicsom | 2 dl száraz fehérbor | 10 dkg rukkola

1. A megmosott burgonyát héjában megfőzzük, leszűrjük, mikor langyosra hűlt, meghámozzuk. Még melegen összetörjük, majd hűtőben fél órát pihentetjük, hogy teljesen kihűljön. Ekkor összekeverjük a liszttel, a tojássárgájával és 1 teáskanál sóval, kevés borssal, csipet szerecsendióval.

2. Hosszú, ujjnyi vastag csíkokat formázunk belőle, majd 2 cm-es darabokra vágjuk őket.

3. Forró sós vízben addig főzzük őket, amíg feljönnek a víz felszínére. Ekkor egy szűrőkanállal kiszedjük, majd jéghideg vízben gyorsan visszahűtjük, hogy ne puhuljanak tovább.

4. Serpenyőben olajat hevítünk, rádobjuk a finomra vágott fokhagymát, majd 1 perc után a félbevágott paradicsomokat is. Amikor kis levet eresztett, felöntjük a borral. Magas hőmérsékleten 2 percig forraljuk, majd belekeverjük a gnocchikat. 2 perc alatt átforrósítjuk, friss rukkolával megszórva tálaljuk.

ELKÉSZÍTÉS: 60 PERC + PIHENTETÉS
KALÓRIA: 465 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha július-augusztusi számában jelent meg, további paradicsomos ételekkel egyetemben.

Recept: Hernyák Tomi

Fotó: Gyugyi Péter

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!