A hónap vége felé közeledve mindig jól jönnek az olyan receptek, amelyek egyszerűek, gyorsak és nem utolsó sorban a pénztárcát is kímélik!

Zöldséges penne fetával

35e

HOZZÁVALÓK 4 SZEMÉLYRE:

50 dkg penne tészta | só | 1 nagy fej lila hagyma | 3 evőkanál olívaolaj | 20 darab koktélparadicsom | 10 dkg feta sajt | 10 dkg magozott fekete olívabogyó | 5 dkg rukkola

1. A pennét lobogó, sós vízben kifőzzük, majd leszűrjük. A lila hagymát csíkokra szeljük, az olajon megfonnyasztjuk, majd hozzáadjuk a félbevágott koktélparadicsomokat. Rámorzsoljuk a fetát, pár perc alatt kicsit összeesik, és levet ereszt a paradicsom, illetve kissé elolvad a feta.

2. Hozzáadjuk az olívabogyót, majd összekeverjük a leszűrt tésztával. Belekeverjük a rukkolát, tálaláskor még egy kicsit meglocsoljuk olívaolajjal.

ELKÉSZÍTÉS: 25 PERC
KALÓRIA: 653 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha július-augusztusi számában jelent meg.

Recept és fotó: Nagy Tünde, az Ízbolygó blog szerzője

Currys patiszonragu

26ez

HOZZÁVALÓK 4 SZEMÉLYRE:

80 dkg patisszon (pucolt mennyiség) | 1 fej vöröshagyma | olívaolaj | 2-3 gerezd fokhagyma | 1 evőkanál madras curry fűszerkeverék | 1 evőkanál frissen reszelt gyömbér | 1-1 teáskanál őrölt római kömény és csilikrém | 2 dl zöldségleves | 2 dl kókusztej | tengeri só | 1 lime leve | 25 dkg jázminrizs

1. A patisszont hámozzuk meg vékonyan, vágjuk ketté, távolítsuk el a magokat, vágjuk nagyobb kockákra a zöldséget. A finomra kockázott vöröshagymát dinszteljük puhára kevés olívaolajon, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, a curryt, a gyömbért és a római köményt. Pirítsuk össze.

2. Adjuk hozzá a patisszont, 2-3 percet párolva süssük, majd öntsük fel a levessel és a kókusztejjel. Keverjük el, fedő nélkül főzzük forralva 15 percig. Sózzuk, ízesítsük csilikrémmel és lime-lével. Tálaljuk sós vízben kifőzött illatos jázminrizzsel.

ELKÉSZÍTÉS: 30 PERC
KALÓRIA: 438 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha 2016. júniusi számában jelent meg.

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője

Cukkinis burgonyás gratin

31e

HOZZÁVALÓK 4 SZEMÉLYRE:

50 dkg burgonya | 30 dkg cukkini | 1 evőkanál vaj | só | 2 dl főzőtejszín | 10 dkg gouda sajt

1. A burgonyát és a cukkinit tisztítsuk meg, és mandolinnal vagy nagy éles késsel vágjuk hajszálvékonyra őket.

2. Egy tűzálló, kerek tálat vajazzunk ki, tegyünk bele egy sor burgonyaszeletet, majd egy sor cukkinit.

3. Sózzuk, majd addig rétegezzük így a hozzávalókat, míg elfogynak. Öntsük a tetejére a tejszínt, ez lefolyik a rétegek közzé. Morzsoljuk a tetejére a maradék vajat, szórjuk meg a reszelt sajttal. Forró sütőben 50 perc alatt süssük készre.

ELKÉSZÍTÉS: 20 PERC + SÜTÉS
KALÓRIA 296 KCAL/ADAG

A recept a Nők Lapja Konyha 2016. július-augusztusi számában jelent meg.

Recept: Francsics Annamária

Fotó: Gyugyi Péter

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!