Gluténérzékenységben szenvedtek, vagy egyszerűen csak az egészséges életmódnak hódoltok? Jó hírünk van: csokoládészuflét akkor is készíthettek!

11

HOZZÁVALÓK 6 FELFÚJTHOZ:

10 dkg vaj/margarin + a formákhoz | 20 dkg étcsokoládé (minimum 60%-os) | 4 tojás | 2,5 dkg cukor | 1 evőkanál rizsliszt + a formákhoz | 1 evőkanál sötét, cukrozatlan kakaópor

1. Vízgőz felett olvasszuk fel a vajat/margarint a darabokra tört csokoládéval. Ne melegítsük túl! Éppen hogy langyos legyen, mielőtt a tojásokat hozzákeverjük.

2. Keverjük hozzá az enyhén felvert egész tojásokat, a cukrot, a rizslisztet és a kakaóport.

3. Vajazzunk ki, rizsliszttel finoman szórjunk meg 6 darab szufléformát (muffinforma is megfelel). Kanalazzuk a krémet a formák háromnegyedéig.

4. Tegyük a 230 ºC-ra előmelegített sütőbe, amint látjuk, hogy kezd emelkedni, szilárdulni a teteje (kb. 10-12 perc), vegyük is ki gyorsan, így marad folyós a belseje. Azonnal tálaljuk.

ELKÉSZÍTÉS: 20 PERC
SÜTÉS: 10-12 PERC
KALÓRIA 381 KCAL/FELFÚJT

A recept a Nők Lapja Konyha Desszert 2016/1. számában jelent meg, még több egészséges sütemény kíséretében.

Recept és fotó: Vrábel Kriszta, a Dolce Vita blog szerzője

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!