Mi kell egy nyugodt reggelhez? Korai kelés. Még mindenki alszik a házban, de Te már fent vagy. Nagyot nyújtózol, felteszed az első kávét. Nézed, ahogy a tavaszi napfény sugarai súrolják a ház falát. A kertet. A kocsifeljárót. Rajta pedig a Suzuki Vitarát: Magyarország egyik kedvenc autója előre tart a zöld közlekedésben,– és hűségesen várja, hogy egész nap szolgálhasson téged.

––––––SZPONZORÁLT TARTALOM––––––

Természetesen két tónusban, alul napszélsárga-metálban, felül kozmikusfekete-gyöngymetálban rendelted. Először nagyot néztél a színek elnevezésein – micsoda költészet, gondoltad –, de amikor az autó tényleg megmutatja magát teljes szépségében, nem érzed túlzásnak a dolgot. Tényleg csodaszép.

A függőleges osztású, krómozott hűtőrácsával mintha mosolyogna – ám mégis komolyan vehető, magas építésű autó. Már kitapasztaltad, hogy magabiztosan tudsz vele lavírozni a forgalomban, szépen átlátod, mi történik előtted. Ki-és beszállni is könnyebb, mint egy „földszintes” autóba. A gyerekek a kocsi hátulját szeretik: a nagy, sötétpiros lámpaburákat a LED-es fénnyel – néha nem győzöd ki-be kapcsolgatni nekik. Az első fényszórók metszése is tetszik, de leginkább az, hogy a LED izzók energiatakarékosak, hosszú élettartamúak, és nappali fényszőnyeget varázsolnak eléd az útra szürkületben is.

Galéria | 6 kép

Hát persze, nagyon tetszett már a szalonban is az autó, de amikor beültél, akkor fogott meg igazán. A műszerfal selyem fényű betétje, a krómdíszek sokat dobnak a beltér hangulatán. Új a kárpit, az ülések kényelmesek: akkor is klassz, amikor a gyerekekkel elindulsz az óvodába és az iskolába, de akkor is, ha majd hétvégén kiruccannak az agglomerációba, meglátogatni a nagyit, vagy tavaszi hosszú hétvégére kell pakolni a 375 literes csomagtartóba. És a barátnőid is oda vannak érte, ha bementek a városba egy csajos programra – egy moziba, vagy egy kávézóba. A beltér tele palacktartókkal, tárolórekeszekkel: ez a pakolgatós paradicsom maga, de ha valamit nagyon nem találsz, mert elkavartad, akár fel is nézhetsz az égre egy kis segítségért: a hatalmas napfénytető a világosság luxusát nyújtja utasnak-vezetőnek.

Elindultok a suli irányába: az Android Auto-val, az Apple CarPlay-jel vagy a MirrorLink-kel csatlakoztathatod a mobilt az autóhoz, és máris indulhat a reggeli kívánságműsor: mindenki kérhet egy számot – leszámítva a Baby Shark-ot, mert érzed, hogy akkor kidobod a telefont az ablakon. Szerencsére mindenki mást szeretne hallani, és miután a srácok kiszálltak, indulhatsz a munkahelyre. Az adaptív tempomat nemcsak az autópályán, de a dugóban is segít az araszolásban, a holttérfigyelő folyamatosan ügyel, a parkolásnál meg a hátsó tolatókamera segít beállni. Minden a kezed alá dolgozik azért, hogy biztonságosan, gondtalanul érhess oda bárhova.

Munka után újra a gyerekekért kanyarodsz. Szmogos a város, megült rajta a kora tavaszi meleg levegő. A hibridautókkal viszont nemcsak olcsóbb a közlekedés – hiszen fékezéskor áramot termelnek, hogy aztán ezzel a megtakarított energiával segítsék a benzinmotort –, de a károsanyag-kibocsátás is kisebb. Kevesebb szén-dioxiddal és egyéb káros anyaggal pöfékelik tele az iskola környékét. És most már a te Suzukid is ilyen! Áldod az eszed, hogy a legújabb hibrid modellt választottad.

Az 1500 köbcentis DUALJET benzinmotor, a 140 voltos lítiumion akkumulátor és a motorgenerátor-egység (MGU) egy robotizált váltón keresztül kapcsolódik össze. Mindez pedig harmonikusan és gond nélkül dolgozik együtt a lemezek alatt. Nagy teljesítményt produkál, nagy a nyomaték is – erőteljesebben gyorsul, miközben tiszta és takarékos. És hogy miért? Mert ha fékez, mindez akkor is elektromos energiát termel, ezáltal pedig gyakrabban és hosszabban kapcsol be az elektromos meghajtás. Akárhogy is: ez a belülről nagy, kívülről pedig közepes méretű jármű alacsony fogyasztást fog produkálni – mindenféle kompromisszum nélkül. És már haza is érkeztetek: ahogy a gyerekek kipattannak a ház előtt az autóból, és végignézel rajtuk, érzed, hogy jóleső nyugalom önt el.

Suzuki Vitara: Magyarország egyik kedvenc autója előre tart a zöld közlekedésben, és most még jobb lett a fogyasztása.