A Black Friday azt üzeni, hogy minél több terméket meg kell vásárolnunk – persze a lehető legjobb áron. Ám ha jobban belegondolunk a valódi szükségleteinkbe, lehet, hogy egyáltalán nem fontos, hogy a sokadik csábító holmi is nálunk landoljon. Lehet ezt másként is csinálni: a dm-nél a „Black Friday” shoppingnapot idén is „Giving Friday” nappá változtatják, s az óriási kedvezmények helyett a teljes november 26-i forgalom 5 százalékát jótékony célra ajánlják fel. Csatlakozol?
Ahhoz, hogy jót tegyél, nem kell semmilyen plusz költséget vagy tevékenységet vállalnod: ha az amúgy is esedékes bevásárlásodat erre a pénteki napra időzíted, akkor pusztán vásárlásoddal egy társadalmilag fontos kezdeményezést támogatsz. A Black Friday hatalmas akciói nem illenek a dm-hez, így nem találsz náluk százalékos kuponokat. Helyette viszont átélheted, milyen az, amikor egy fontos társadalmi ügy mellé állsz, és segítesz. Az ünnepi ráhangolódás már itt elkezdődhet azzal, hogy megtapasztaljuk a jótettek örömét, a szolidaritás erejét. Hétköznapi apró tetteink folyamatosan üzennek, és csak rajtunk múlik, hogy mit közvetítünk mások fele.
Milyen ügyet támogathatsz?
A #givingisthenewblack mottót használva idén a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak adományozzák napi forgalmuk 5 százalékát, hogy közös kampányt indítsanak a fiatalok mentális egészségének megőrzésért. A koronavírus helyzet mindenkinek az életére hatással volt, a kamaszok és fiatal felnőttek krízisei sok esetben sajnos tovább mélyültek. A „Fontos vagy! – Kamasz krízisek a koronavíruson innen és túl” elnevezésű kampány során egy mindenki számára elérhető online programsorozatot indít el a Kék Vonal alapítvány 2022 januárjában, amelynek keretében hasznos cikkekkel, podcastokkal, szakemberekkel készült interjúkkal, és online kurzusokon elsajátítható módszerekkel, tippekkel látják el a kamaszokat és szüleiket a fiatalok mentális egészségével kapcsolatban. Az alapítvány lassan 30 éve hallgatja meg a segítségre szoruló gyerekeket, és az értük aggódó felnőtteket. Segélyvonalaikon és online elérhetőségeiken keresztül évente átlagosan 40.000-en keresik meg őket. Kiemelt céljuk, hogy a lehető legtöbb kamasznak segíteni tudjanak abban, hogy a koronavírus-járvány negatív hatásait könnyebben kezelhessék.
Ne feledd: #givingisthenewblack!