Édeset vagy sósat nassolnál? Többet elárul rólad, mint hinnéd

Egy új kutatás szerint a címben feltett kérdésre adott válaszból kikövetkeztethető az is, mivel töltjük szívesen a szabadidőnket.

Egy marék mandula, néhány karika répa, pár kocka csoki, egy kis zacskó chips vagy egy szelet sütemény – két étkezés között sok mindent lehet fogyasztani. Minden ember más és más étel mellett teszi le a voksát, de egy új amerikai kutatás, amelyet a Hickory Farms megbízásából végzett a OnePoll, rávilágított, hogy az azonos ízű nassolnivaló után ácsingózokban nagyon sok a közös vonás.

A kétezer ember részvételével folytatott vizsgálat szerint azok, akik inkább édességet nassolnak, sokkal szívesebben teszik ezt társaságban.

20 százalékuk szívesen falatozik a barátaival, 19 százalékuk pedig el sem tudja képzelni a meccsnézést valamilyen ropogtatnivaló nélkül. A sós harapnivalókat előnyben részesítők inkább alacsony kalóriatartalmú nasikat igyekeznek választani, ha szabadidejükben szeretnének valamit ropogtatni. 27 százalékuk ilyen típusú nassolnivalókat szeret választani a randevúkon is, 23 százalék pedig megjegyezte, hogy ezeket a köztes étkezéseket akkorra időzíti, amikor sorozatot néz.

A vizsgálatból az is kiderült, hogy az édesszájúak 28 százaléka a strandokat preferálja, 20 százaléka szívesen jár múzeumba, illetve 20 százaléka mindenféle szabadtéri programon szívesen részt vesz. A sós nassolnivalók kedvelői pedig inkább bevásárlóközpontokban shoppingolnak (31 százalék) vagy városlátogatásra mennek (10 százalék) szabadidejükben.

Fotó: Getty Images

A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a két csoport szórakozási szokásaiban milyen eltérések vannak. A sci-fi filmek, a történelmi fikciós könyvek és a dokumentumfilmek egyértelműen jobban vonzották azokat, akik sósat szeretnek nassolni. Az édesszájúak inkább a vígjátékokat és a misztikus könyveket, televíziós show-műsorokat választották. A résztvevők 35 százaléka – sós és édes ízektől függetlenül – megegyezett abban, hogy a kora délutáni órákban szeretnek leginkább falatozni. „Az amerikaiak imádnak nassolni – mondta Judy Ransford, a Hickory Farms marketingvezetője. – Mindenkinek megvannak a maga kedvelt ízei, de jó látni, hogy a nassolás közös bennünk. Azt viszont nem gondoltuk volna, hogy ilyen nagy személyiségbeli különbségek vannak a sós és az édes harapnivalókat preferálók között.”

(Kiemelt kép: Getty Images)