Mi alapján tudhatjuk, hogy melyek a világ legnépszerűbb dolgai? Bizony onnan, hogyha tudjuk, mennyiszer kerestek rájuk az interneten. A Lookfantastic nevű webáruháznál úgy döntöttek, utánanéznek, hogy mit jelent ez a bőrápolás területén, hogy mégis mely termékekre keresnek rá legtöbbször világszerte az emberek. A tízes lista akár meglepő is lehet, és határozottan jó hír, hogy aki kíváncsi, a lista több tagját Magyarországon is megtalálhatja – sőt több olyan is van rajta, amit a magyar vásárlók is régóta szeretnek és használnak.
Mi is többször írtunk már arról a nőklapja.hu-n, hogy a szépségápolási szektor mekkora fejlődésen ment át az utóbbi években, és hogy a fogyasztók egyre inkább az átláthatóságot és persze a fenntarthatóságot követelik. Az elmúlt egy évben a sminktermékek piaca ugyan csökkent, bőrápolásé viszont még jobban nőt. A mai fogyasztókat már nem tévesztik meg a marketingfogások, az internetnek köszönhetően bárki utána tud nézni annak, hogy kedvenc brandje eleget tesz-e a fenntarthatósági követelményeknek, vagy hogy alkalmaz-e termékeiben nemkívánatos alapanyagokat. A Lookfantastic tehát arra volt kíváncsi, hogy mégis melyekre keresünk rá legtöbbször az interneten.
Arra jutottak, hogy a legtöbbször a The Ordinary márkára kerestek rá a fogyasztók globálisan, 37 milliónál is többször.
A The Ordinary egy fiatal márka, 2016-ban alapította Brandon Truaxe, aki ezzel, legalábbis a közmegállapodás szerint elindított egy újfajta hozzáállást a szépségápolási termékek irányába. A mindenféle extrákkal megbolondított termékekkel szemben üdítő változást hozott a brand, amely termékeinek többsége illat- és irritáló összetevőktől mentes, illetve az összetevők is teljességében állatkísérlet mentesek voltak.

The Ordinary Retinol 0.5% in Squalane, 2290 Ft
A cég (amely később Deciem névre váltott, és a The Ordinary mellett a Niod, a Hylamide, a Chemistry Brand, a Hif és a Loopha tartozik alá) klinikailag megbízhatóan bizonyított hatóanyagokat kínál, egyszerű formulákban, és ami az igazi vonzerőt jelentette, mindezt elképesztően kedvező árakon. A termékeknek nem volt csiricsáré csomagolása, nem voltak extra neveik, egész egyszerűen az összetevők voltak feltüntetve a minimalista, régi patikai hangulatot árasztó csomagolásokon. A gyorsan jött siker után 2017-ben az Estée Lauder rögtön le is csapott a lehetőségre és kisebbségi tulajdonrészt szerzett a márkában: a rajongók már ekkor elkezdtek amiatt aggódni, hogy oda lesz a The Ordinary termékek tisztasága, és hogy a profitorientáltság lenyomja a minőséget. Ez nem történt meg, de nemrég, miután az Estée Lauder 1 milliárd dollár részvényvásárlással többségi tulajdonos lett és szerződést írt alá a céggel, miszerint három éven belül a Deciem cégcsoport fennmaradó részét is felvásárolják, a rajongók újra aggódni kezdtek. Hogy valóban kell-e aggódniuk, ara még nem utalnak jelek, az biztos, hogy a szupernépszerű márka tovább bővül majd, például dekorkozmetikumokat is tervez útjára bocsátani, és a high end vonal, a Niod is erősödni fog.
Egy ismerős márka

Neutrogena Cellular Boost ránctalanító nappali arckrém C-vitaminnal, SPF 20-as fényvédő faktorral, 4499 Ft
Ez tehát a világ leginkább google-zött márkája, amit a Neutrogena követ. Bizony, a nálunk sokáig csak a „norvég formulával” hódító, és leginkább kéz- és tetsápolókat forgalmazó amerikai márka rég nem csak ebben utazik, és ennek bizonyítékaként itthon is egyre több terméke kerül a polcokra. A brandet egyébként az 1930-as években alapította Emanuel Stolaroff Kaliforniában, és végül 1994-ben vásárolta meg a Johnson & Johnson. A Neutrogenára 7 857 00 keresés érkezett, jóval kevesebb tehát, mint a The Ordinary-re, de mindez elég volt ahhoz, hogy a világ második legtöbb online keresést produkáló szépségápolási márkája legyen.
Hightech márka Skandináviából
A harmadik a szintén itthon is kapható Foreo, amelyre 6,9 milliószor kerestek rá. A svéd márka is fiatal versenyző, 2013-ban alapították, és a szilikon sörtéjű, magas minőségű, érzékeny bőrre is használható arctisztító családdal, a Lunával hódították meg a szépségmániások szívét.

FOREO Bear™ arcfeszesítő készülék, 109 140 Ft
Azóta a Luna egész termékcsaláddá bővült, megjelent az első okos arctisztítójuk a Luna Fofo volt, amely 24 karátos arany érzékelőkkel a bőr vezetőképessége és elektromos ellenállása alapján állapította meg a sejtszerkezet állapotát (vagyis felmérte, hogy mennyi víz van a sejtekben és milyen mértékű a szennyeződés a bőrfelületen), és ez alapján határozta meg az arctisztításhoz szükséges időt és intenzitást. Az innováció továbbra is a márka legfontosabb értéke, kínálnak már szájhigiéniás eszközöket és különféle arcmasszírozó készülékeket is, sőt az UFO nevű okos maszkot is ők dobták piacra, amely teljes spektrumú fényterápiával is kiegészíti a termo (hő)- és krioterápával (hidegterépia) kombinált, 90 másodperces UH kezelést. Legutóbb egy mikroáramos készüléket vezettek be a piacra, a Beart, amely az orvostudomány által kifejlesztett és alkalmazott, majd kozmetológiába átemelt mikroáramos technológiát használja. Miután egy éven át milliók kényszerültek otthonukba, megfosztva a különböző kezelésektől, a márka igencsak népszerűvé vált, ezt bizonyítja a rengeteg keresés is. Boris Trupcevic, a Foreo vezérigazgatója egyébként már kommentálta is az eredményt: „Büszkék vagyunk arra, hogy a világ 3 legnépszerűbb bőrápolási márkája közé kerültünk, de nem ért meglepetésként minket. 10 másodpercenként gazdára talál egy innovatív, magas minőségű, tartós FOREO eszköz a világon. A növekvő eladások is alátámasztják, hogy egyre több beautyrajongó hosszú távú befektetésként tekint termékeinkre. A mostani rangsor pedig abban erősít meg minket, hogy a beauty-tech évtizede van, amelynek főszereplői az innováció és a technológia.”
Őket az Eucerin követi 5,5 milliós keresésszámmal, de nézzük a teljes listát!
1. The Ordinary – 37,060,000 keresés
2. Neutrogena – 7,857,000 keresés
3. Foreo – 6,851,000 keresés
4. Eucerin – 5,618,000 keresés
5. Pai – 4,900,000 keresés
6. Ameliorate – 2,804,000 keresés
7. Moroccanoil – 2,682,000 keresés
8. Elizabeth Arden – 2,286,000 keresés
9. Cosrx – 2,124,000 keresés
10. Elemis – 2,079,000 keresés
Kiemelt kép: Getty Images