Hogyan növelhetjük biztonsággal a sportteljesítményünket akkor is, ha hobbi szinten űzzük azt? Mire érdemes odafigyelni az egészségünk védelmében? A Nők Lapja 2020/29. számának Egészség rovata.

Az élsport olyan, mint az autóversenyzésben a Forma–1. Tudományosan megalapozott edzésterv, precízen összeállított, személyre szabott étrend, szigorúan előírt életmód, fárasztó edzések állnak a siker szolgálatába. De mi van, ha nem jönnek az elvárt eredmények?

Az élsport az emberi teljesítőképesség határát feszegető fizikai igénybevétel, koncentráció az ezerszer gyakorolt mozdulatsorok hibátlan végrehajtásáért, amihez hajtóerőt ad a motiváció, hogy érdemes ezeket a kínokat elviselni. Mert a cél az, hogy egyszer ő álljon a dobogó legfelső fokán, és neki szóljon a himnusz. Ezért sokan bármit megadnának.

Alapozás: sporttáplálkozás

Fülöp Lili dietetikus, sporttáplálkozási szakértő tanácsadásai során egyaránt foglalkozik profi és hobbiszintű sportolókkal. Úgy látja, mire a személyre szabott étrend összeállítására kerülne sor, a sportoló edzése már be van állítva, és egy sor étrend-kiegészítőt, vitamint szed, gyakran fölöslegesen. Jobb lenne a terhelésre szabott étrenddel kezdeni.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 300 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Ízelítő a cikk tartalmából
Mire kell figyelni, hogy elkerüljük a túlzott bevitelt?
A sporttáplálkozás ételei.
Milyen esetben segíthet a sportpszichológus?
Próbáld ki most kedvezményesen!