„Az ember alapvetően nem változik, csak a környezete módosul” – Közeli Dr. Törőcsik Mária trendkutatóval

Dr. Törőcsik Mária marketinget, márkastratégiát és fogyasztói magatartást oktat a Pécsi Tudományegyetemen, néhány évvel ezelőtt trendkutató műhelyt hozott létre. Oravecz Éva Csilla többek között jövőről, trendekről, ember és gép viszonyáról és várható viszonyáról beszélgetett vele.

dr torocsik maria

– Mi a különbség trendkutató és futurológus között?

– Egyrészt a jövőkutatás húsz- vagy akár ötvenéves periódusokban gondolkodik, a trendkutatásban viszont öt-tíz évekről beszélünk. Ugyanakkor a trendeken belül is megkülönböztetünk megatrendeket, mint mondjuk a digitális kultúrát vagy a generációs határok elmosódását, ezek hatásfokukban és összetettségükben is különlegesek. A futurológia és a trendkutatás a témák bonyolultságában is különbözik, az oktatás jövője például a jövőkutatás területe, hiszen ebbe a témába számos alkérdés beletartozik. A harmadik különbség, hogy a jövőkutatók jellemzően kormányzati megbízásból dolgoznak, a trendkutatások pedig iparági megrendelésre készülnek. A gyakorlatban a trendkutatás és a futurológia gyakran összefolyik, de alapvetően az a különbség köztük, hogy a jövőkutatás nagyobb fókuszú víziókkal dolgozik.

Tovább olvasnál?
Ha érdekel a cikk folytatása, fizess elő csak 300 forintért, vagy regisztrálj, és 5 előfizetői tartalmat megnyitunk neked!
Próbáld ki most kedvezményesen!