„Ügyfeleinkkel közösen tesszük fenntarthatóvá a jövőt” – 30 éves az UniCredit Bank (x)

Az UniCredit Bank idén ünnepli magyarországi fennállásának 30. évfordulóját, és a jubileum alkalmából ügyfeleinek történetein keresztül mutatja be, hogyan járult hozzá az üzleti fenntarthatósághoz. Ezek a történetek megmutatják, hogy egy vállalat életébe miként tudnak beépülni az üzleti és környezeti fenntarthatóság szempontjai, függetlenül a vállalat profiljától. A bank a jövőben még nagyobb figyelmet fordít olyan projektekre, melyeknek pozitív társadalmi vagy környezeti hatása van.  Ismerje meg e vállalatok történetét!

Ritka állatfajok mentése és a jövő zoológusainak képzése – Nyíregyházi Állatpark


Gajdos László az ország legkeletibb régiójába egy olyan állatparkot álmodott meg, ahol a szabolcsi gyermekeknek megmutathatja távoli tájak egzotikus, vadonélő állatait. Ma Európa egyik legszebb állatkertje működik Nyíregyházán. A különleges fajok bemutatása mellett a kihalás szélére került egyedek megmentését is zászlójukra tűzték, edukációs programjuknak köszönhetően pedig a jövő kis zoológusainak képzése folyik náluk. Törekvéseik hozzásegítenek minket ahhoz, hogy unokáink is lássanak majd ritka, ma még veszélyeztetett állatfajokat.

„Most nehéz helyzetben voltunk néhány hónapig. Rengetegen nyújtottak segítő kezet, de volt egy kisgyermek, aki készített otthon egy rajzot az állatparkról, és elhozta nekünk. Ehhez a rajzhoz hozzátűzött még 500 forintot, és ráírta, hogy ajándékpénz, átadta nekünk, hogy segítsen. Talán még most is megkönnyezem. Mi ezért szervezzük a ZooSulit, és az erdei iskolákat, hiszen az állatkert, anélkül, hogy észrevenné bárki is, nevel, tanít, példát mutat, és egy különös személyiséget ad. Én mindig azt szoktam mondani, hogy nem tudják az emberek, hogy egészen másként távoznak tőlünk, mint ahogy beléptek” – mesélte Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark alapító-igazgatója.

Nézd meg a Gajdos Lászlóval készített kisfilmet!

Hobbiból lett pékipari vállalkozás – Aranycipó Pékség


Hat fős családi garázscégként indult, és ma a dél-dunántúli régió legnagyobb pékipari vállalkozása az Aranycipó, ahol a szülők életművét már a második generáció, a Büki-testvérpár, László és Tamás építi tovább. Ők nemcsak a generációváltásban sikeresek, de munkáltatóként is rendkívüliek: dolgozóik közül 100 fő évtizedek óta velük dolgozik.

„Gyerekként sok időt töltöttünk el az üzemben, második családunk volt a pékség, ismerős arcokkal, ismerős kollegákkal, ismerős környezetben. A munkavállalók talán azért szeretnek évtizedek óta nálunk dolgozni, mert megbecsüljük a munkájukat, mindig egyenesen bánunk velük; ha problémájuk van, akkor nyílt ajtókra találnak, meghallgatunk mindenkit, és emberségesen bánunk velük” – mondta Büki László, az Aranycipó Kft. ügyvezetője.
Nézd meg a Büki testvérekkel készített kisfilmet!

Kézműves receptek és kiváló minőség – Szamos Marcipán


A cukrászatnak egy különleges ágát képviseli ez a többgenerációs magyar vállalkozás: receptúrája a háború előtti kézműves hagyományokon és technológián alapszik. A család máig kitart a cégalapító nagyszülők hitvallása mellett még akkor is, ha ennek üzleti megtérülése akár 10-15 év is lehet. Az UniCredit Bank büszke rá, hogy a harmadik generációval együttműködve a kézművesség tradíciójának megőrzésében segítheti a Szamos Marcipánt.

„Ki kellett találnunk azt a modellt, ahol közép-nagyvállalati struktúrában, de a nagyapám receptjei szerint tudunk működni.” – mondta Kelényi Ádám. „Ez inkább egy hitvallás, egy szakmai elköteleződés, nem pedig egy számok mentén megszülető gondolat.”
Nézd meg a Kelényi Ádámmal készített kisfilmet!

Fenntartható várostervezés és multifunkciós városrészek – Futureal-csoport


Fenntartható, vegyes funkciójú városrészek és élhetőbb közösségi terek tervezése és kivitelezése zajlik a Futureal-csoportnál, akik jelenleg a dél-budai városközpont rekonstrukcióját végzik Kelenföld és Őrmező határán, élén Buda legnagyobb bevásárló- és szórakoztató központjával, az Etele Plazával, valamint az egyedülálló Budapest ONE irodaparkkal. Építészeik a jövőnek terveznek, kiváló érzékkel felmérve a városban élő emberek igényeit.

„Számomra a fenntartható ezt jelenti, hogy előre tekintünk a jövőbe. Amikor az ember elkezd egy fejlesztési projekten gondolkozni, mindig elképzeli, hogy az emberek miként fogják használni azt a teret, utcát, épületet, azt az irodát, ami a fejlesztés tárgya. Ezek a terek nem értelmezhetők a felhasználók nélkül. Megértése annak, hogy kik és miért vannak egy adott városrészben, és milyen igényekkel rendelkeznek, ez az alapja annak, hogy az általunk létrehozott létesítmény később fenntartható legyen” – mondta Radványi Gábor, a Futureal-csoport főépítésze.
Nézd meg a Radványi Gáborral készített kisfilmet!

Fenntarthatósági törekvések egy bébiételes üvegben – HiPP Kft.


Kevesen gondolnák, hogy egy bébiétel gyártó amellett, hogy hazai biotermelők kiváló minőségű, vegyszermentes zöldségeit és gyümölcseit rejti üvegekbe, figyelmet fordít az üzeme környékén fészkelő madarakra, az energiagazdálkodásra, és az ökoszisztéma egészének védelmére is. A HiPP Kft. környezetvédelmi szempontjai messze túlmutatnak azon, hogy egészséges, minőségi és finom ételeket gyártsanak a babáknak: fenntarthatósági törekvéseik a teljes gyártási folyamatot, a cég egész tevékenységét áthatják.

„A fenntarthatósági törekvéseink a cég egész tevékenységét átfogják, kezdve a termelőkkel való kapcsolattartástól, a nyersanyagok beszállításán, feldolgozásán, az egész gyártási folyamaton, a felhasznált erőforrások alkalmazásán át a hulladékok kezeléséig. Az üzemünk két természetvédelmi terület között helyezkedik el, és az üzem kialakításánál törekedtünk arra, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a természetes és épített környezet között, így az egész üzemet sövény és fasor telepítésével próbáltuk meg minél jobban bevonni a természetbe” – mesélte Dr. Bódi Csaba, a HiPP Kft. ügyvezető igazgatója.
Nézd meg a Dr. Bódi Csabával készített kisfilmet!

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!