Mit egyél, és mit kerülj, ha aranyered van? (x)

Az aranyérbetegség rengeteg embert érint, kortól függetlenül nőket és férfiakat is. Néhány szabály betartása sokat segíthet: amennyiben téged is kínoz ez a betegség, változtass az életmódodon és étkezési szokásaidon!

Minden ember más, ugyanaz az étel egyikünknek ártalmas lehet, másoknak ellenben nincs vele gondjuk, sőt kifejezetten jólesik nekik és jót is tesz velük. Az aranyérbetegség esetén sincs ez másként: a számodra ideális étrend kialakításánál az a legfontosabb, hogy figyeld magadat, melyik étel milyen hatással van az emésztésedre, elősegíti-e az aranyeres panaszok kialakulását, felerősíti, netán inkább mérsékeli a tüneteket?

Mit kell kerülnöd?

Jobb, ha kerülöd az olyan ételeket, amelyek székrekedést okozhatnak, mert azoktól csak még jobban erőlködnöd kell a vécén. Vagyis ne egyél rostban és tápanyagban szegény, továbbá túl zsíros, fűszeres vagy olajban sült ételeket, mérsékeld a gyorséttermi, az előre csomagolt vagy feldolgozott élelmiszerek fogyasztását is. A „kerülendők” listája – mint mindig – valószínűleg hosszabb, mint az „ajánlottaké”, ráadásul egyénenként is változhat az összeállítás. Általános érvényű azonban, hogy a túl sok pékáru (főként a fehér lisztből készültek!), kekszek, sütik nem tesznek jót. Próbáld meg nagy ívben elkerülni a bevásárláskor a sok hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket, italokat, az éretlen banánt, és ha mindenképpen nassolni szeretnél, akkor ne a csokoládé jusson elsőként az eszedbe.  

Mi lehet jótékony hatású?

Az aranyér és székrekedés elkerüléséhez a folyadék- és rostbevitel különösen fontos, ez ugyanis fenntartja a belekben a nedvességet, normalizálja a széklet állagát, így könnyebben távozhat az, aminek távoznia kell. Ügyelj arra, hogy napi 2-3 liternyi, lehetőleg szénhidrát-, alkohol- és koffeinmentes folyadékot igyál, vagyis a víz, gyógytea, otthon facsart gyümölcslé jöhet minden mennyiségben, de egy jó tányér leves sok főtt zöldséggel szintén hasznos lehet. A gyümölcsök közül részesítsd előnyben a citrusféléket, a bogyós gyümölcsöket (áfonya, szeder, eper), de szezontól függően a szilva, szőlő, cseresznye és barack is kiváló, éppúgy, mint néhány egzotikus gyümölcs (ananász, papaya, mangó). Zöldségek közül az aranyér ellen a legjobbak a céklafélék, a répa, a zeller, a retek, a lédús paradicsom, a rostban gazdag kukorica, a brokkoli, a káposzta, a kelbimbó vagy a hüvelyesek (bab, csicseriborsó, lencse).  Áldásosak a különböző olajos magvak, illetve a gabonafélék közül a zab, a lenmag, a bolhafűmag, a búzakorpa. A pékárukból a teljes kiőrlésű termékeket érdemes választanod, és mellé savanyított tejtermékeket (joghurt, kefir) fogyasztanod. Ha édesíteni szeretnéd az ételeidet, ki ne maradjon a felsorolásból a méz, esetleg a cukoralkoholok jöhetnek még szóba, vagyis a szorbit, xilit, eritriol. Ha pedig nassolnál, akkor egy tál bogyós gyümölcs, sült alma vagy körte remek választás lehet, vagy bármi olyasmi, amiben sok a zab vagy a zabpehely.

Cselekedj minél gyorsabban!

Ha az étkezési szabályok betartása mellett is a kezdődő aranyér első tüneteit érzed, tanácsos elkezdened a kezelést. A Proktis-M kúppal és kenőccsel enyhítheted a fájdalommal és gyulladással járó panaszokat. A gyógyszertárakban és webpatikákban recept nélkül beszerezhető Proktis-M végbélkúp és a Proktis-M plus kenőcs hialuronsavat és jótékony hatású gyógynövények kivonatát tartalmazza. Klinikai vizsgálatokkal igazolt a hialuronsav nagy vízmegkötő képessége, amely felgyorsítja és javítja a szövethelyreállítást és a sebgyógyulást.  A két készítmény a panaszok függvényében kombinálva is használható.

www.proktis.hu

 

 

Tudtad, hogy a legtöbb cikkünk fizetőkapu mögött van?

Regisztrálj, és nézz meg
5 előfizetői tartalmat
ingyen!